{"id":1515,"date":"2021-03-21T15:41:39","date_gmt":"2021-03-21T14:41:39","guid":{"rendered":"https:\/\/techadviseur.nl\/?p=1515"},"modified":"2022-04-27T14:32:55","modified_gmt":"2022-04-27T12:32:55","slug":"printer-print-lege-paginas","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/techadviseur.nl\/printer-print-lege-paginas\/","title":{"rendered":"Waarom print mijn printer lege pagina\u2019s? (6 oplossingen)"},"content":{"rendered":"

We hebben het allemaal wel eens een keer meegemaakt. Je hebt je documenten klaarstaan om uit te printen. Je gaat ervan uit dat alles goed is ingesteld, drukt het document af en vervolgens komt er een lege pagina uit de printer. Dit kan nogal vervelend zijn en vooral veel frustratie oproepen. Gelukkig zijn er enkele manieren om dit op te lossen. Deze manieren zijn makkelijk genoeg om dit zelf uit te voeren. Wil jij alles weten over de oorzaak waarom jouw printer lege pagina\u2019s print en hoe je dit kunt oplossen? Lees dan snel verder en leer hoe jij dit stap voor stap weer kunt verhelpen!<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

Hoe kan het dat mijn printer lege pagina\u2019s uitprint?<\/h2>\n

Er zijn meerdere oorzaken voor het feit dat jouw printer lege pagina\u2019s print. Deze zijn meestal ook weer zelf eenvoudig op te lossen door enkele handelingen te verrichten. Hieronder volgen een aantal punten waardoor het kan dat jouw printer lege pagina\u2019s print. Het kan liggen aan onder andere:<\/strong><\/p>\n

\u2022 Lege\u00a0inktpatronen
\n\u2022 Het inktpatroon, dat niet correct in de printer zit
\n\u2022 Uitgedroogde inktpatronen
\n\u2022 Verkeerd papierformaat
\n\u2022 Verouderde printer driver
\n\u2022 Problemen met het stuurprogramma van de printer<\/p>\n

Deze problemen zijn allemaal eenvoudig op te lossen. Wel moet je daarvoor enkele stappen nemen. Door bijvoorbeeld je inktpatronen te controleren of door je printer te\u00a0updaten<\/a>\u00a0en het uitvoeren van de\u00a0probleemoplosser\u00a0van de printer, kom je al een heel eind richting de oplossing.<\/p>\n

 <\/p>\n

Hoe kan dit probleem precies oplossen?<\/h2>\n

Zoals genoemd is het eenvoudig op te lossen, maar om je printer weer volledige pagina\u2019s te laten printen moet je wel weten hoe je dit precies aanpakt. Meestal ligt het probleem bij het inktpatroon dat leeg is of aan vervanging toe is. Dit komt vaak doordat deze over datum is. Het kan ook zijn dat het patroon niet correct in de printer zit of dat je een verkeerd papierformaat gebruikt. Zijn het problemen met het stuurprogramma van de printer of is je printer niet meer up-to-date? Uiteraard kan dit ook worden verholpen.<\/p>\n

Hieronder volgen stap voor stap de oplossingen om weer volle pagina\u2019s te kunnen printen. We beginnen bij de makkelijkste handelingen die het vaakst voorkomen.<\/p>\n

1.\u00a0Je printer herstarten<\/strong>
\nVaak lost het probleem zichzelf al op door eenvoudig even je printer aan en uit te zetten. Zet je printer uit, wacht tot deze volledig is\u00a0uitgeschakeld. Haal dan de stroomkabel van de printer eruit en wacht zo\u2019n twee minuten. Na een paar minuten sluit je de stroomkabel weer op de printer aan en zet je de printer weer aan. Probeer nu om enkele pagina\u2019s te printen en kijk of het probleem is opgelost.<\/p>\n

2.\u00a0Inktpatroon is leeg, beschadigd of niet juist geplaatst<\/strong>
\nHet kan ook voorkomen dat je inktpatroon leeg, beschadigd of niet correct in de printer zit. Je kunt het aantal inkt van je patroon eenvoudig\u00a0controleren\u00a0op je pc. Open de printer\u00a0assistant\u00a0applicatie<\/em> op je computer en controleer hier het huidige inktniveau van de patronen. Zit deze vol? Dan kan het zijn dat\u00a0het patroon niet\u00a0correct in de printer zit, of dat deze beschadigd of uitgedroogd is. Om dit te controleren dien je de printer open te maken. Haal vervolgens de patronen uit de printer en controleer of dat je beschadigingen ziet aan het patroon. Controleer de datum hiervan ook gelijk. Zie je beschadigingen? Vervang het patroon dan. Heeft het inktpatroon\u00a0de vervaldatum\u00a0overschreden? Zorg dan dat je een nieuw inktpatroon pakt en deze op correcte manier in de printer plaats. Ben je er zeker van dat het nieuwe patroon correct in de printer zit, probeer dan weer om enkele pagina\u2019s te printen. Is het probleem nog niet opgelost? Dan gaan we door naar de volgende stap.<\/p>\n

3. Papierformaat<\/strong>
\nHet kan namelijk ook zo zijn dat je een standaard papierformaat hebt ingesteld. Als dit het geval is en je hebt een andere papier grootte in de printer zitten, is het hoogstwaarschijnlijk zo dat jouw printer deze niet uitprint. Zorg er dus voor dat je de juiste formaat papier in de printer hebt zitten en dat je het juiste formaat hebt aangevinkt bij het print programma.<\/p>\n

4.\u00a0Oude of beschadigde printer driver<\/strong>
\nHet kan ook mogelijk zijn dat een oudere printer driver hebt, of dat deze\u00a0beschadigd is. Dit kun je oplossen door een nieuwere versie van de driver te installeren. Je kunt dit doen door naar de website te gaan van je printer. Zoek\u00a0hier de juiste versie van je printer en de correcte versie van je besturingssysteem.\u00a0Zorg ervoor dat je er zeker van bent dat je de juiste versies installeert, anders kan het zijn dat het systeem niet meer goed functioneert. Nadat je\u00a0alles\u00a0correct hebt ge\u00efnstalleerd, probeer je nogmaals om enkele pagina\u2019s uit te printen.<\/p>\n

5.\u00a0Probleemoplossing van de printer openen<\/strong>
\nWe kunnen het probleem ook oplossen door de probleemoplossing van de printer<\/em> te openen.
\n1.\u00a0Druk op de\u00a0Windows\u00a0knop, typ in de zoekbalk probleemoplossing.<\/em>
\n2.\u00a0Ga dan naar hardware en geluiden.
\n\"naar<\/em>
\n3.\u00a0Klik vervolgens op printer.<\/em>
\n4.\u00a0Dan klik je op geavanceerd<\/em>, en vervolgens op uitvoeren als administrator.
\n\"devices
\n5.\u00a0Komt er een scherm in beeld van je\u00a0Windows\u00a0account? Klik dan op ja.<\/em>
\n6. Vervolgens druk je op volgende.<\/em> Als je meerdere printers hebt\u00a0ge\u00efnstalleerd, klik je op de
\nprinter die de problemen heeft en klik dan vervolgens weer op volgende.
\n\"troubleshoot
\n7.\u00a0Het programma gaat nu zoeken of dat er problemen zijn en deze oplossen. Wacht tot het
\nprogramma klaar is met het uitvoeren hiervan.
\n8.\u00a0Nu zie je de resultaten. Is het probleem opgelost? Super! Zo niet, volg dan de verdere
\ninstructies van het programma.
\n9.\u00a0Probeer nu enkele pagina\u2019s te printen.<\/p>\n

6. Bestanden van de printer spooler zijn beschadigd<\/strong>
\nEen andere reden van het printen van lege pagina\u2019s kan zijn\u00a0dat\u00a0de bestanden van de printer\u00a0spooler\u00a0beschadigd zijn. In dit geval zullen we de bestanden wat moeten aanpassen. Volg hier de volgende instructies voor:
\n1.\u00a0Druk tegelijkertijd op de\u00a0Windows\u00a0en R knop. Dit zal een zoekbalkje openen.
\n\"open
\n2.\u00a0Hier typ je in services.msc<\/em> en druk je vervolgens op\u00a0OK<\/em>. Nu zal er een nieuw scherm geopend zijn.
\n3.\u00a0In dit scherm ga je naar onder en zoek je print\u00a0spooler.
\n\"print
\n4.\u00a0Dubbel-klik hier vervolgens op, dit zal een klein schermpje openen.
\n5.\u00a0Klik in dit scherm op stop en vervolgens op\u00a0OK\u00a0om de wijzigingen op te slaan.
\n6.\u00a0Druk nu op de\u00a0Windows\u00a0knop en E. Dit zal een nieuw scherm openen.
\n7.\u00a0Zoek nu naar de folder C:\/Windows\/System32\/spool\/PRINTERS.
\n8.\u00a0Verwijder\u00a0alles\u00a0wat er in deze folder staat.
\n\"printer
\n9.\u00a0Ga nu weer terug naar het andere scherm met services.
\n10.\u00a0Zoek print\u00a0spooler\u00a0en open deze weer.
\n11. Op dit nieuwe schermpje druk je op Starten, zorg er voor dat opstarttype op automatisch is ingevoerd.
\n\"printer
\n12.\u00a0Druk vervolgens op\u00a0OK<\/em>\u00a0en ga verder.<\/p>\n

Heb je de printer spooler opnieuw ingesteld? Probeer dan weer om enkele pagina\u2019s te printen en kijk daarna wat het resultaat is.<\/p>\n

\"Printer<\/p>\n

Conclusie: je printer print halve pagina\u2019s? Dat is gelukkig makkelijk te verhelpen!<\/h2>\n

Als het goed is weet je nu precies waar het aan kan liggen dat je printer lege pagina\u2019s uitprint en hoe je dit moet oplossen. Het is niet al te moeilijk om dit te verhelpen, vaak zijn het simpele dingen en ligt het aan het inktpatroon dat leeg is of niet goed in de printer zit. Het kan ook zijn dat je een verkeerd papierformaat in de printer hebt zitten. Ook kan het zijn dat de printer driver niet meer up-to-date is. In dat geval kun je simpelweg een nieuwere versie installeren.<\/p>\n

Vaak helpt de probleemoplosser ook al om het printen van lege pagina\u2019s te verhelpen. Heeft dit allemaal niet geholpen? Dan kun je altijd nog de print spooler opnieuw instellen. Hebben al deze oplossingen je nog steeds niet verder geholpen? Laat het ons dan weten. Heb jij dit probleem wel weten op te lossen? Ook dan horen wij dit graag in een reactie onder dit artikel!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

We hebben het allemaal wel eens een keer meegemaakt. Je hebt je documenten klaarstaan om uit te printen. Je gaat ervan uit dat alles goed is ingesteld, drukt het document af en vervolgens komt er een lege pagina uit de printer. Dit kan nogal vervelend zijn en vooral veel frustratie oproepen. Gelukkig zijn er enkele […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":1518,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_monsterinsights_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"footnotes":"","mc4wp_mailchimp_campaign":[]},"categories":[17],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/techadviseur.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1515"}],"collection":[{"href":"https:\/\/techadviseur.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/techadviseur.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/techadviseur.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/techadviseur.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1515"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/techadviseur.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1515\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4145,"href":"https:\/\/techadviseur.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1515\/revisions\/4145"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/techadviseur.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1518"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/techadviseur.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1515"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/techadviseur.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1515"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/techadviseur.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1515"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}