Netflix foutcode NW-2-5 oplossen

Error code

Je bent heerlijk Netflix aan het kijken en opeens krijg je een foutcode: nw-2-5. Deze foutcode kan ook voorkomen als je probeert jouw SmartTV, PlayStation of Xbox te verbinden met Netflix. Zo kan je genieten van Netflix op een groot scherm, of samen met andere mensen kijken. Dat is natuurlijk heel vervelend. In dit artikel leggen wij jou uit wat deze foutcode betekent, en hoe je het kunt oplossen. Ervaar jij hetzelfde probleem? Lees dan snel verder!

 

Wat betekent de NW-2-5 foutcode?

Er zijn vaak twee redenen die de NW-2-5 foutcode kunnen veroorzaken. De eerste reden is dat jouw apparaat niet in staat is om te verbinden met de internet router. De internet router is een modem, vaak een kastje, die ervoor zorgt dat jij internet hebt. Als jij probeert om jouw televisie, PlayStation, Xbox of ander apparaat met deze modem te verbinden en dit niet slaagt, dan zal de nw-2-5 code op jouw scherm verschijnen. Jouw apparaat probeert dus internetverbinding te krijgen met de router om jouw Netflix film of serie af te spelen, maar slaagt hier niet in.

De andere reden dat de nw-2-5 foutcode opspeelt, is dat Netflix niet in staat is om verbinding te maken met jouw apparaat. Dit is vaak de achterliggende reden voor dit probleem waardoor het belangrijk is om te kijken wat deze foutcode veroorzaakt. We gaan hier verder op in, in het volgende deel van dit artikel. Stapsgewijs laten wij je zien hoe je het probleem met deze foutcode kunt verhelpen. Lees dus vooral verder als jij hier ook last van hebt.

 

Diverse (snelle) oplossingen voor de foutcode

Er zijn verschillende manieren waarop je de foutcode nw-2-5 kan oplossen. Wij lopen je er stap voor stap doorheen. Zo is jouw probleem hopelijk zo snel mogelijk opgelost en kan je genieten van jouw serie of film op Netflix. In de lijst vind je dus diverse oplossingen, we raden je aan om deze puntsgewijs te volgen, zodat je weet waar het probleem met deze foutcode ontstaat. Kom hieronder te weten hoe jij jouw probleem oplost!

 

Druk op ‘Probeer opnieuw’

Soms is er een kort moment een storing op de lijn, waardoor jouw apparaat en Netflix niet in staat zijn om goed met elkaar verbinden. Vaak is er echter niets aan de hand en kan je door op ‘Probeer opnieuw’ het probleem verhelpen.

 

Apparaat opnieuw opstarten.

Veel apparaten gaan tegenwoordig niet automatisch meer volledig uit. Vaak zit er namelijk een soort slaapmodus op jouw PlayStation, Xbox of Smart TV. Het volledig uitschakelen van jouw apparaat kan soms helpen om de nw-2-5 foutcode te verhelpen. Hierdoor krijgt het systeem even een opschoning, wat het probleem wellicht oplost.

In sommige gevallen is het ook noodzakelijk om jouw apparaat van de stroom af te halen. Dit doe je simpelweg door de stekker uit jouw apparaat te halen en ongeveer 60 seconden te wachten. Hierna steek je de stekker weer in het apparaat en het stopcontact en zet je jouw apparaat weer aan.

 

Storing internetprovider

Wanneer de bovenstaande oplossingen het probleem nog niet hebben verholpen, kan het zijn dat de oorzaak bij de internetprovider ligt. Wellicht is er een stroring binnen net netwerk en is de Netflix app hierdoor niet in staat met het internet te verbinden. Als jouw apparaat wel gewoon internetverbinding heeft, controleer dit dan ook door gebruik te maken van een andere applicatie op jouw apparaat. Zo weet je zeker dat er inderdaad geen probleem is met jouw internet.

Film buffering

Apparaat opnieuw verbinden met internet

De volgende stap die de nw-2-5 foutcode kan verhelpen, is door de verbinding met het internet te verbreken en deze opnieuw te verbinden. Via de instellingen van jouw apparaat kun je de verbinding met het internet verbreken. Vervolgens log je weer in via internet op jouw PlayStation, Xbox of Smart TV. Start Netflix en kijk of de foutcode niet meer getoond wordt.

 

Streaming wordt niet toegestaan

Soms komt het voor dat een wifinetwerk geen streaming toestaat. Dit leidt er vervolgens toe dat de NW-2-5 code wordt getoond als jij Netflix opent. Kijk dus of jouw internetserver wel streaming toestaat. Als je gebruik maakt van een wifinetwerk van bijvoorbeeld een universiteit, bedrijf of school dan kan het zijn dat je hierdoor geen gebruik kan maken van Netflix en de foutcode wordt getoond.

 

Resetten van de modem en/of internetrouter

Als de bovenste vijf stappen nog niet geholpen hebben, dan hebben wij nog een aantal trucjes voor je! Om de foutcode NW-2-5 te verhelpen, zal het herstarten van de internet router ook kunnen helpen. Hierbij zet je de modem en internetrouter volledig uit door deze uit het stopcontact te halen. Vaak hebben routers ook een aan/uit knop aan de achterzijde, waardoor je deze volledig uit kan zetten.

 

Bekijk de DNS-instelling

Via de DNS-instellingen van jouw apparaat kan je nagaan of de juiste internetserver genoemd wordt. Als dit niet zo is, dan maakt jouw apparaat op de achtergrond een connectie met een andere internetserver, die waarschijnlijk de foutcode produceert. Bij een PlayStation of Xbox kan je dit via de instellingen van het internet controleren.

 

Sluit een internetkabel aan

Om zeker te weten dat het probleem niet veroorzaakt wordt door jouw draadloze internetverbinding, is het ook verstandig om te proberen om een directe internetkabel aan te sluiten. Deze kan je koppelen via jouw modem of internetrouter aan jouw apparaat.

Lukt het je door middel van deze internetverbinding wel om jouw favoriete Netflix serie of film te bekijken zonder een foutcode te krijgen, dan zit het probleem toch in de instellingen van jouw draadloze internet. Kom je hier zelf niet uit? Bel dan met jouw internetaanbieder. Zij kunnen een monteur sturen of jouw modem van een afstand controleren op diverse fouten.

Internetkabel

Service is (tijdelijk) geblokkeerd

De laatste oplossing voor de foutcode nw-2-5 kan zijn dat de service van Netflix (tijdelijk of per ongeluk) geblokkeerd is door jouw internetaanbieder. Hierdoor kan de foutcode ook ontstaan. We raden je daarom aan om jouw internetprovider te bellen en hen vragen om dit voor jou te controleren. Dit kan namelijk een foutje zijn of onderdeel zijn van een grotere storing waar jouw internetaanbieder last van heeft.

 

De NW-2-5 foutcode en hoe je deze oplost: een samenvatting

In dit artikel hebben wij jou uitgelegd wat de NW-2-5 foutcode inhoudt en hoe je deze oplost. Om het je nog wat makkelijker te maken, geven wij je in dit laatste stukje nog een samenvatting van alles wat we besproken hebben.

De nw-2-5 foutcode kan veroorzaakt worden doordat jouw apparaat geen internetverbinding kan vaststellen, of dat Netflix dit niet kan via jouw apparaat. Dit is natuurlijk niet wat je wilt, als je lekker neerploft om een filmpje of serie te kijken. Diverse dingen kunnen helpen om dit probleem te verhelpen: druk op ‘Probeer opnieuw’, start het apparaat opnieuw op, kijk of er een internetverbinding is, verbreek de verbinding met het internet en verbind opnieuw, kijk of jouw wifinetwerk streaming toestaat, herstart de internet router, bekijk de DNS-instellingen, sluit een directe internetkabel aan of contacteer jouw internetaanbieder om te vragen of de service van Netflix geblokkeerd is.

We horen het uiteraard graag als de foutcode verholpen is door het gebruik van deze tips. Wellicht heb je ook nog wel andere tips die het probleem kunnen verhelpen, ook dan vinden we het heel fijn als je een reactie achterlaat. Zo kunnen we elkaar hopelijk verder helpen en snel weer genieten van de Netflix dienst!

Stuur dit artikel door:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten