Chromecast geen beeld, geluid of verbinding [10 oplossingen]


Chromecast 2

Werkt je Chromecast niet, of lukt het niet om verbinding met de Chromecast te maken vanaf je telefoon, tablet of laptop? Heb je geen beeld of geen geluid, of lukt het de Chromecast niet om verbinding met internet te maken?

Deze problemen zijn heel herkenbaar, en vaak makkelijk op te lossen.

Je weet vooraf alleen niet welke oplossing de juiste is, doorloop daarom de onderstaande stappen om een oplossing te vinden.

Heb je problemen met het installeren van de Chromecast, lees dan deze handleiding om je te helpen bij de installatie.

1. Reset de Chromecast

Soms kan het helpen om de Chromecast terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Maak als eerste verbinding zodat je beeld of geluid hebt.

Druk de knop op de Chromecast minimaal 25 seconden in.

Als het goed is zie je het beeld op de tv wegvallen, dit komt omdat de chromecast aan het resetten is.

Heb je helemaal geen verbinding met de tv dan kun je de knop voor de zekerheid 40 seconden indrukken.

Het duurt nu een paar seconden voordat de Chromecast zichzelf gereset heeft, controleer nu of het probleem is verholpen.

Is het probleem nog niet verholpen, probeer dan de volgende stap:

2. Zorg dat je de app geïnstalleerd hebt op je telefoon

Het spreekt misschien voor zich, maar veel mensen ondervinden hier toch problemen mee.

Om de Chromecast te kunnen gebruiken heb je de Google Home app nodig om verbinding met de Chromecast te maken.

Heb je een Android telefoon of tablet, dan kun je de app hier vinden in de Play Store:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.chromecast.app&hl=en

Google home play store

Heb je een iPhone of iPad dan kun je de app hier downloaden in de itunes store:

https://itunes.apple.com/us/app/google-home/id680819774?mt=8

Google Home in appstore

Om vanaf je computer of laptop te kunnen casten heb je Google Chrome nodig, dit is een browser met ingebouwde functionaliteiten om met de Chromecast te verbinden.

Je kunt Google Chrome hier downloaden:

Google Chrome downloaden

https://www.google.nl/intl/nl/chrome/index.html

Wil je Chrome downloaden voor  een ander besturingssysteem zoals MAC of Linux, dan volg je de bovenstaande link en klik je op ‘Chrome downloaden voor een ander platform’.

Je kunt nu vanaf je computer casten door rechts bovenin Google Chrome op de instellingen knop te drukken en vervolgens op ‘Casten’. Je krijgt de keuze om de hele computer te casten, zodat je hele scherm zichtbaar is op de televisie, of om alleen je browser te casten.

3. Gebruik de meegeleverde kabel

Dit is alleen van toepassing als je een Chromecast hebt zonder ingebouwde kabel.

Bij de eerste versie van de Chromecast krijg je een HDMI kabel verlengstuk meegeleverd, maar je kunt ook de Chromecast rechtstreeks in de tv stoppen.

HDMI kabel

Het probleem hierbij is dat de televisie een deel van het wifi signaal blokkeerd als je geen verlengstuk gebruikt.

Door de Chromecast via de HDMI kabel aan te sluiten voorkom je dus een hoop problemen.

De nieuwere versies hebben allemaal een ingebouwde verlengkabel, waardoor dit de enige manier is om de Chromecast aan te sluiten.

4. Stel de wifi in op 2.4 GHz

De eerste Chromecast versie kan alleen streamen op op 2.4 GHz verbinding, staat jouw modem ingesteld op 5 GHz dan kan de Chromecast dus geen verbinding maken.

Nieuwere versies kunnen wel via 5 GHz verbinden.

Om je router of modem van 5 GHz naar 2.4 GHz in te stellen zul je naar de instellingen van je modem/router moeten gaan.

Hier heb je de keuze om een wifi naam, wachtwoord en frequentie te kiezen.

5. Controleer of je router standaard werkt met de chromecast

De meeste routers werken prima met de Chromecast, er zijn er echter een paar welke standaard niet werken. Gelukkig zijn er voor deze routers oplossingen om ze toch werkend te krijgen.

Via de onderstaande link krijg je een lijst te zien met routers welke niet met de Chromecast werken, en bij elke router een oplossing voor het probleem:

https://support.google.com/chromecast/table/6207416?visit_id=0-636548156238391256-2021752094&hl=en&rd=1

6. Reset je router of modem

Soms kan het aan de router of het modem liggen als de chromecast geen verbinding met wifi kan maken.

Het resetten van je router/modem is makkelijk:

  1. Trek de stekker uit het modem of de router.
  2. Wacht 20-30 seconden.
  3. Stop de stekker er weer in en start het modem op.
  4. Wacht een paar minuten zodat het modem kan opstarten.
  5. Probeer opnieuw om via wifi met de Chromecast te verbinden.

7. Zorg dat de anti-virus de verbinding niet blokkeert

Probeer je met de Chromecast te verbinden via een computer of laptop, dan kan het zijn dat de firewall of de anti-virus de verbinding met de chromecast blokkeert. Zorg dat deze de verbinding niet blokkeren, per anti-virus en firewall kunnen de instellingen om dit te doen anders zijn.

Sommige routers hebben ook een ingebouwde firewall of virusscanner, welke sommige verbindingen stopt.

Heeft je chromecast dus nooit gewerkt, of werkt hij niet sinds je een nieuwe router hebt, dan kan dit zeker de oorzaak zijn.

Zoek in dit geval op internet hoe je bij de instellingen van jouw router komt, om de chromecast verbinding te laten maken.

Doe dit alleen als je ervaring hebt met het wijzigen van router instellingen.

8. Zet je VPN uit

Weet je niet wat een VPN is, dan heb je deze waarschijnlijk ook niet ingesteld, en kun je deze stap dus overslaan.

Heb je wel een VPN ingesteld, probeer deze dan eens uit te zetten wanneer je verbinding maakt met de Chromecast.

9. Pas je Router instellingen aan (alleen voor gevorderde gebruikers)

Pas nooit je router instellingen aan als je niet weet wat je doet, het is dan beter om deze stap over te slaan.

Weet je wel wat je doet, activeer dan de volgende onderdelen in de routerinstellingen:

  • Multicast
  • UpnP
  • IGMP

Als je speciale DNS software gebruikt kun je de publieke DNS adressen van Google toevoegen, dit zijn:  8.8.8.8 en 8.8.4.4

10. Neem contact op met de Helpdesk (Engelstalig)

Lukt het nog niet om de Chromecast juist in te stellen, dan kun je contact opnemen met de helpdesk. Het nadeel van deze helpdesk is dat deze alleen in het Engels beschikbaar is, spreek je Engels dan kan dit dus een mogelijkheid zijn.

Hier vind je meer informatie over de helpdesk, inclusief de contactgegevens:

https://support.google.com/chromecast/answer/6025971

Los je met hulp van de helpdesk het probleem op, dan hoor ik graag wat de oplossing was. Plaats de oplossing in een reactie onder dit artikel, dan zal ik deze oplossing ook aan het artikel toevoegen. Zo help je mensen met hetzelfde probleem.

11. Video’s met oplossingen (Engelstalig)

Deze video laat zien hoe je zowel de Chromecast 1 als de Chromecast 2 kunt resetten:

Google ChromeCast 1st & 2nd: How to Reset Back to Original Settngs

Welke Chromecast is het beste?

Er zijn 2 soorten Chromecasts: de normale Chromecast en de Ultra versie.

De Chromecast ultra heeft de volgende voordelen in vergelijking met de normale Chromecast:

  • Deze kan Ultra HD beelden streamen (ook wel 4k genoemd) en ook HDR.
  • De mogelijkheid om een internetkabel in de Chromecast te stoppen, zo hoef je de Chromecast dus niet meer via Wifi te verbinden. Een internetkabel is vrijwel altijd sneller en stabieler dan het Wifi signaal. Dit is vooral handig als je via de Chromecast in 4k resolutie kijkt, omdat dit veel meer ‘internetverbinding’ kost dan beelden in een lagere resolutie te kijken.

De normale Chromecast kost 39 euro, en de Chromecast Ultra 79 euro.

Wil je een internetkabel op de Chromecast aansluiten, of wil je Ultra HD streamen? Dan is de Chromecast Ultra de beste keuze.

Wil je de goedkoopste Chromecast? Ga dan voor de normale Chromecast.

Het aansluiten van de Chromecast is heel makkelijk, maar wil het toch niet lukken, laat dan gerust een reactie hieronder achter.

Hoeveel sterren geef jij dit artikel?
[Total: 27 Average: 4.6]
Delen
  •  
  •  
  •  
  • 21
  •  
  •  
  •  
  •  
    21
    Shares
  •  
    21
    Shares
  •  
  •  
  •  
  • 21
  •  
  •  
  •  

Gerelateerde Artikelen:

67 reacties op dit artikel.

  • john schreef:

    met het kijken naar netflix heb ik soms dolby digital plus maar meestal niet
    dan heb ik geen geluid de chromecast zit rechtreeks in de versterker deze kan dolby digital weergeven
    ik moet bijna altijd in het menu van netflix het geluid op stereo zetten
    heeft u een oplossing

    Ps ik spreek nu over de cromecast 3

    ik heb ook de chromecast 1 daar heb ik wel altijd dolby digital +

    • Techadviseur schreef:

      Het lijkt erop dat de Chromecast automatisch (aan de hand van het aantal uitgangen van de versterker) de geluidsinstellingen bepaald. Netflix kun je op 2 plekken instellen op stereo:
      1. tijdens het kijken van een serie/films bij ‘audio en ondertiteling’.
      2. Bij de globale instellingen, in het hoofdmenu van Netflix: instellingen -> audio modus -> stereo.
      Het verschil is dat methode 2 blijft werken, ook wanneer je Netflix weer uitzet. Methode 1 werkt alleen tijdens het kijken van de huidige film.
      Laat maar weten of het lukt!

  • Rixt schreef:

    Sinds gisteren verbind mijn tablet niet meer met de Chrome cast, het kastje gereset, WiFi modem uit gedaan, kastje van de stroom gehaald, geen idee wat ik nu nog kan doen. Van het één op het andere moment deed die niets meer. Ook heb ik het probleem dat ik met enige regelmaat geen geluid heb, ook een bekend probleem. Iemand hier tips?

    • Danielle schreef:

      Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Altijd goed gewerkt en van het een op het andere moment deed hij het niet meer. Wel vaker gehad en dan het kastje gewoon gereset en de app opnieuw geïnstalleerd en dan deed hij het weer. Maar nu is het anders. Router gereset, Chrome cast gereset en de app meerdere malen ervan af gegooid en opnieuw erop gezet. Hij vind alleen het nummer van de chromecast maar maakt vervolgens geen verbinding. Iemand suggesties?

  • mc schreef:

    sinds een maand heb ik om de 30 a 40 minuten ongeveer 5 seconde geen beeld en laad dan weer … is op 2 locaties zo en 2 verschillende chromecasts … enig idee ??

    • Techadviseur schreef:

      Heb je de Chromecast al gereset? Als beide Chromecasts dit doen, heeft het mogelijk met de router te maken. Probeer deze eens te resetten. Probeer ook eens met verschillende apps televisie te kijken, om te zien of het aan de app ligt.

  • Peter schreef:

    Mijn chromecast werkte niet door mijn VPN. Nadat ik deze had uitgezet werkte het casten weer, dus ik denk dat Google het kijken op de chromecast via een VPN blokkeerd?

    • Techadviseur schreef:

      Hi Peter, In principe zou de Chromecast wel met een VPN moeten werken. Probeer anders eens een VPN verbinding te kiezen welke niet via het buitenland loopt, mogelijk dat het dan wel werkt.

  • Hans van Lochem schreef:

    Heb thuis de Google Chromecast en die werkt prima! Bij een vriend krijg ik het maar niet voor elkaar….. De chromecast icoon verschijnt niet op Samsung tablet. Meerder malen opnieuw geïnstalleerd en ook een tweede geprobeerd, echter zonder resultaat, de icoon blijft weg…….Wat nu??

    • Techadviseur schreef:

      Hoi Hans, Heb je Google Home ook op de tablet geïnstalleerd? Dit is nodig voor de tablet om te kunnen casten naar de chromecast.

  • wendy schreef:

    op zich werkt bij mij alles maar zodra ik een film afspeel krijg ik alleen tekst (ondertiteling) en geluid maar geen beeld terwijl de film wel te zien is op mijn telefoon! iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

    • Stefan schreef:

      Had je dit al opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde. Wel tekst en geluid maar geen beeld. Had een Samsung tablet, die deed het gewoon maar nu een Huawei, die doet hetzelfde wat jij omschrijft met hetzelfde systeem die bij mijn vorige tablet wel werkte. Telefoon werkt wel, ook via streamen totale plaatje. Ben benieuwd hoe je dit opgelost hebt?

      • Techadviseur schreef:

        Heb je de tablet zelf en de apps op de tablet geupdate naar de laatste versie? Dit maakt nog wel eens verschil.

    • Anja schreef:

      Ik heb precies hetzelfde, zoek ook een oplossing!

  • Barbara schreef:

    Het lukt niet (goed) om video’s (.mkv bestanden) via VLC te converteren naar Chromecast. Ik krijg wel geluid op de televisie, maar het beeld blijft op zwart (op uitzondering van de titel in witte letters). Wat gaat hier mis?

  • Patricia schreef:

    Mijn chrome cast pakt direct het signaal op mijn tv beneden en heb direct beeld. Echter heb ik 2 tv’s boven waar ik van de eerste serieus dacht dat de HDMI stuk was. De 2e vandaag aangeschaft maar alsnog werkt het niet! Ik krijg wel heel even boven of onderin beeld klein “Chrome cast 2” te zien maar dit verdwijnt na 2 tellen en krijg ik weer het welbekende “geen signaal”. Al vanalles geprobeerd, resetten, stekkers in en uit, factory reset al gedaan. Niets werkt.

    • Techadviseur schreef:

      Hoe is het Wi-Fi bereik bij de 2 tv’s boven? Als je router beneden staat en het Wi-Fi bereik boven slecht is, kan dit de oorzaak zijn.

  • Kim Maresceau schreef:

    Vandaag de Chrome cast geïnstalleerd. Ik kan netlfix en youtube casten, dus je zou zeggen dat het dan in orde is. Wanneer ik echter wil casten via de vrt nu app en de vtmgo app, krijg ik de melding dat alles klaar is om te casten maar ik kan geen programma of film aanduiden. Wanneer ik dit meteen in de video zelf doe: ‘deze film wordt afgespeeld op een ander scherm: huiskamer’ maar dat krijg ik dan niet op mijn tv te zien.
    Bovendien zitten wij met een sonorspeakersysteem, die ik mee heb kunnen koppelen in ons huis maar hier komt geen geluid uit.

    Ik zit nu even mijn handen in het haar, wat moet ik nog doen?
    Alvast bedankt!

    • Techadviseur schreef:

      Dit probleem lijkt niet aan de Chromecast te liggen, omdat deze wel met specifieke apps werkt. Waarschijnlijk ligt dit aan de apps zelf. Wat je wel kunt doen is zorgen dat de apps en je telefoon geupdate zijn naar de laatste versie, mogelijk dat dit het oplost. Tot slot kun je aan de makers van de app vragen waarom hun app het niet doet.

  • Anouk schreef:

    Als ik mijn Chromecast wil installeren gaat het goed totdat ik hem wil verbinden met mijn wifi netwerk. Ik krijg dan de melding: Chromecast is ingesteld maar kan niet worden gevonden. Hij komt hierdoor ook niet in de Google home app te staan dus ik kan niets veranderen. Ik heb hem al ongeveer 20 keer gereset en ook al de router opnieuw opgestart en het wifi netwerk vergeten en ik zit op 2.4 GHz maar niets lijkt te werken. Voor de rest werkt de wifi met al mijn apparaten prima, behalve sonos, daarmee lukt het ook niet. Hopelijk kunnen jullie mij afhelpen van dit probleem.

    • Techadviseur schreef:

      Google heeft een stappenplan voor als je Chromecast geen verbinding kan maken met Wi-Fi, deze vind je hier: https://support.google.com/chromecast/answer/7566322?hl=en
      Hopelijk helpt dit!

      • Desirée schreef:

        Zelfde probleem, maar die stappen zoals hierboven werken niet. Tijdens het instellen verbindt die namelijk met zelfde WiFi, maar vervolgens bij de laatste stap komt het streamingsteken al niet te voorschrijn om te testen en kan je dus niet streamen. Daarna is het apparaat wel te vinden in de Google Home app, maar kan je niks inzien omdat hij met een andere WiFi is verbonden maar je kan niks zien. Dit is daarnaast ook gebeurd nadat er in huis nieuwe WiFi is geplaatst, en andere bewoners hebben allemaal hetzelfde probleem. Hopelijk kan iemand hier mee helpen!

  • Adrie schreef:

    Beste Lezer;

    Raar probleem. met mijn telefoon een Nokia 6.1 plus zie ik wel de audio chromecast van de buren maar onze eigen Chromecast komt niet te voorschijn. Mijn zoon krijgt het wel voor elkaar op zijn Huawei. Als hij met mij deelt kom ik er nog altijd niet bij. Lijkt ergens een probleem te zijn in mijn telefoon maar zie niet wat het is. Overigens kan ik wel met mijn telefoon streamen naar andere tv in ons huis met wifi.
    Hopelijk kunt u mij helpen.

    • Techadviseur schreef:

      Een heel raar probleem! De Chromecast van de buren hoor je namelijk helemaal niet te zien! Dus de buren zitten via jouw wifi te casten, of jij zit op de wifi van de buren waar de chromecast op is aangesloten. Misschien dat je wel naar andere tv’s kunt streamen omdat je dan op een andere plek in het huis staat, waar je telefoon te ver weg is van de wifi van de buren en dus verbinding maakt met je eigen netwerk. Dit lijkt mij meer voor de hand te liggen dan de buren die op jouw netwerk zitten, want dan zou jouw chromecast het nog wel moeten doen.

  • jan hesseling schreef:

    ik heb de chromecast ge:ïnstalleertd. Alles werkt maar bij ziggo go krijg ik geen beeld wel geluid. mededeling dat het niet toegestaan is veo beeld op ander apparaat af te spelen. wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

    • Techadviseur schreef:

      Helaas kun je een app niet casten als deze geen toestemming geeft. Misschien dat screen mirroring wel werkt. Met screenmirroring toon je het hele scherm van je telefoon via de Chromecast op de tv, en mogelijk ziet de app dit niet als casten.

  • Cindy c. schreef:

    Hi, ik heb de oude chromecast alles werkt opzicht prima maar heb nu al bijna een jaar het probleem dat het beeld steeds wegvalt. Tijdens een film moet ik deze een paar keer opnieuw afspelen… en de chromecast is dan ook telkens weer aan het opstarten. ben ik toe aan een nieuwe of is het nog te verhelpen?

  • Monique de Hoog schreef:

    Ik stream een netwerk op mijn samsung en mirroring werkt perfect.
    Soms valt echter het geluid weg en moet ik alles (telefoon en verbinding) opnieuw opstarten.

    Enig idee?

    • Techadviseur schreef:

      Heb je alle stappen doorlopen, zoals het resetten van de chromecast? Begin anders eens met uit te sluiten dat het aan de telefoon ligt, door een tijdje met een andere telefoon te casten.

  • Wessel schreef:

    Goedemorgen,
    heb het volgende probleem bij Disney+ het geluid doet het niet bij alle films/series.
    wat zou daar het probleem van kunnen zijn en is daar een oplossing voor?

    alvast bedankt voor het antwoord

    • Techadviseur schreef:

      Klopt het dat bij sommige films of series het geluid dus wel werkt? Zorg in ieder geval dat je telefoon, de Disney+ app en de Google Home app zijn geüpdate. Via de Google Home app kun je ook kijken ook je Chromecast herstarten, waarbij deze automatisch de laatste updates installeerd.

      • Wessel schreef:

        Goedemorgen,
        Ja klopt bij andere films/series werkt het geluid wel.
        Alles is verder geupdate, zou er nog een andere verklaring kunnen zijn of oplossing? Alvast bedankt

  • Ruud schreef:

    Goedeavond, ik heb sinds kort de chromecast ultra gekocht. In principe werkt hij prima.
    Alleen bij netflix en ook bij bijv. Videoland. Wordt het beeld af en toe blauw?? Ook vervormd het beeld onderaan het scherm. Ik heb (nog) geen 4k tv maar heb deze alvast met het oog op de toekomst gekocht. Bij youtube heb ik er bijv. Geen last van. Iemand enig idee?

    • Techadviseur schreef:

      Heb je de stroomkabel van de Chromecast toevallig in de televisie zelf zitten? Het kan zijn dat de Chromecast onvoldoende stroom krijgt. Probeer de Chromecast met de stekker in het stopcontact te doen.

  • Wim schreef:

    Mijn cromecast maakt wel verbinding met de router denk ik, alleen kan de zenders 1-2 en 3 aan met beeld en geluid.
    De andere zenders alleen met geluid en geen beeld, heb dit buiten en binnen geprobeerd zonder resultaat.
    Sinds een week heb ik een nieuwe router de experia Box v 10a, bij de vorige router werkte alles prima, weet niet of het hier aan kan liggen??

    • Techadviseur schreef:

      Als je beeld en geluid hebt werkt de Chromecast en is deze verbonden met de router. Raar dat alleen de andere zenders het niet doen. Welke app gebruik je om te casten? En kun je eens testen of andere apps wel werken, zoals bijv. Youtube of Netflix?

  • Miep schreef:

    Vandaag de nieuwe tv geïnstalleerd. Lg 55c9pla. Chromecast ultra aangesloten maar helaas wel beeld en geen geluid. Er zit ook een bose soundbar op aangesloten. Wat we ook proberen….. we krijgen geen geluid.

  • Henk schreef:

    Heb een (imitatie) Chromecast aangeschaft, een wireless HDMI Dongle.
    Op telefoon en tablet (Android) werkt het, maar casten met Windows10 werkt niet.

    • Techadviseur schreef:

      Helaas weet ik niet waar dit aan kan liggen. Ik koop zelf alleen Chromecasts, omdat ik slechte ervaringen heb met andere dongels.

  • Maartje schreef:

    Hallo,
    Ik heb een nieuwe chromecast geïnstalleerd en alles werkt prima. Alleen als ik nu Netflix kijk via de tv (zender 200 KPN) dan krijg ik wel geluid en ondertiteling maar geen beeld (zwart). Waar kan dit aan liggen?

    • Techadviseur schreef:

      Netflix geeft een mogelijke oplossing voor dit probleem (zie: https://help.netflix.com/nl/node/11634):
      Wanneer krijg je een zwart of leeg scherm met geluid?

      Wanneer ik een serie of film probeer af te spelen.
      Scherm mirroren in Google Home uitschakelen
      Open de Google Home-app op je telefoon.

      Tik rechtsonder op het menupictogram.

      Selecteer Apparaat mirroren (Mirror device).

      Selecteer Loskoppelen (Disconnect).

      Open de Netflix-app.

      Tik op de serie of film die je wilt bekijken.

      Tik op de pagina met de titelbeschrijving op het pictogram Cast.

      De titel moet nu worden getoond op je tv.

      Wil je laten weten of het probleem hiermee is opgelost?

  • Bram schreef:

    Met mijn chromecast1 kon ik tot circa 2 maand geleden mijn buroblad ( pc met W10) casten naar mijn Samsung tv (The frame) , nu krijg ik “bron niet ondersteund” . Als ik youtube gebruik is de Tv wel ” Beschikbaar” . Weet u de oplossing , met googlen krijg ik niet een oplossing van het probleem.

  • Jalmer schreef:

    Ik krijg mijn Chromecast Ultra niet verbonden via de ethernet kabel. WiFi is geen probleem. Ik zie ook niet in de home app waar ik dit aan kan passen. Is er iemand bekend met dit probleem en zo ja wat is de oplossing? Alvast bedankt.

    Groet Jalmer

    • Techadviseur schreef:

      Misschien ligt het aan de kabel? Probeer eens een laptop via de kabel te verbinden om te zien of je dan wel internet hebt. Je kan ook proberen de kabel in een andere ethernet poort van je router te stoppen. Misschien komt het omdat je Chromecast de wifi instellingen heeft opgeslagen, en daarom altijd verbinding via Wifi maakt. Probeer de Chromecast eens te resetten en dan in te stellen via de ethernet kabel, misschien dat dit wel werkt.

  • Cindy schreef:

    Ik krijg beeld op alle apps en ook op Netflix totdat ik de serie zelf afspeel dan krijg ik ondertiteling, geluid maar geen beeld of het beginscherm van Netflix blijft in beeld. Op de iPhone speelt De serie zelf dan wel af. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

    Alvast bedankt! 😊

    • Techadviseur schreef:

      Netflix geeft een mogelijke oplossing voor dit probleem (zie: https://help.netflix.com/nl/node/11634):
      Wanneer krijg je een zwart of leeg scherm met geluid?

      Wanneer ik een serie of film probeer af te spelen.
      Scherm mirroren in Google Home uitschakelen
      Open de Google Home-app op je telefoon.

      Tik rechtsonder op het menupictogram.

      Selecteer Apparaat mirroren (Mirror device).

      Selecteer Loskoppelen (Disconnect).

      Open de Netflix-app.

      Tik op de serie of film die je wilt bekijken.

      Tik op de pagina met de titelbeschrijving op het pictogram Cast.

      De titel moet nu worden getoond op je tv.

      Wil je laten weten of het probleem hiermee is opgelost?

  • Paula schreef:

    Ik heb vandaag de ultra chromecast gekocht omdat er op mijn Philips tv geen disney+ is geïnstalleerd ik heb een 4k ultra hd tv van Philips gekocht niet naar de inhoud gekeken mijn zoon zij dat er geen Android op zat en daarom geen disney +con installeren maar ik heb mooi beeld maar het geluid hapert als een gek het is voor mijn kleinkinderen als ze komen maar mijn dochter kan het niet vinden licht het aan mijn tv want bij haar doet ie het pefekt ik heb de Philips tv 6704 maar bij bcc zeggen dat ie het gewoon moet doen en dat Meschien mijn Wi-Fi het niet goed doet maar ik heb er een internet kabel in zitten

    • Techadviseur schreef:

      Dit kan inderdaad met de internetverbinding te maken hebben. Een internet kabel is meestal sneller dan via de wifi verbinding maken, tenzij er een beschadiging in de kabel zit. Daarom zou je ook kunnen proberen verbinding te maken zonder kabel.

  • Tessa Hendriks schreef:

    Goedemiddag! Zou u mij kunnen helpen?
    Google Chromecast Ultra gekregen van zoon. Ik had een gewone tv. Werkte perfect. Toen kreeg ik een Philips Smart tv van mijn dochter, maar die laadt apps etc erg traag. Chromecast aangesloten. Werkte prima. Netflix film gekeken. De volgende dag weer Netflix opgestart via mobiel app. En het laadt niet, blijf op 0%.
    De screensaver, Netflix zelf, menu’s.. allemaal prima met beeld. Alles geprobeerd, router opstarten, mobiel herstarten, opnieuw installeren, terug naar fabrieksinstellingen. Alles ontkoppelen/ stroom eraf. Opnieuw. Niets werkt. Blijft op 0%. Waar kan dit aan liggen denkt u?

  • Geert Vangenechten schreef:

    Mijn chromecast werkt. Als ik echter op het einde van mijn films zit (via Plex), vallen steeds de ondertitels weg. Dit gebeurt alleen op de Tv (via de chromecast dus).
    het zou heel fijn zijn, mocht iemand me hiermee kunnen helpen. Alvast mijn dank.

  • Mike.u schreef:

    Hoi, Ik gebruik de Chromecast 2018 versie. De foto’s in de Google photo app worden op mijn Samsung TV weergegeven via mij iPhone8.
    IPhone8 en IPad Pro zijn met hetzelfde accesspoint verbonden op 5 Ghz.
    Doe ik dezelfde handeling via m’n iPad Pro dan wordt mijn Samsung scherm zwart en er is geen foto zichtbaar.
    Op beiden device zijn laatste iOS versie geïnstalleerd.

  • Marga schreef:

    Ik heb een chromekast 1e versie, hij heeft altijd prima gewerkt, maar nu sinds kort geeft mijn tv de melding: “geen videobeeld beschikbaar”. Ik heb de chromecast getest op mijn moeder haar tv en daar doet hij het gewoon. Wat kan de oorzaak zijn dat hij het bij mij niet doet. De tv zelf werkt ook nog naar behoren.

  • Jonas g schreef:

    Hoi,

    Ik heb een chromecast 3 op en iets ouder tv model. Geluid heb ik maar geen beeld. Hdmi kan ook geen signaal vinden. Op een ander tvtje werkt hij perfect. Tv kan precies geen hoge resolutie aan. Kan ik deze aanpassen? Of zou hdmi naar scart omvormer passen?

    Alvast bedankt.

  • Bjorn schreef:

    Beste
    Wanneer ik mijn bureaublad cast, krijg ik wel beeld, maar geen geluid.
    Heb al geprobeerd een andere HDMI poort te gebruiken, maar geen soelaas.
    Als ik op het net afbeeldingen vind, zie ik wel een vinkje met geluid meecasten. Dit heb ik niet…
    Alvast bedankt

  • Monica schreef:

    Hoe kan ik mijn NAS Synalogic in het netwerk vinden met mijn Chromecast Ultra

  • GS schreef:

    Ik heb sinds kort een chromecast 3 voor de tv in de slaapkamer en de verbinding is in orde. Echter, zodra ik Netflix of Youtube ga streamen vanaf mijn iPhone heb ik enorme ruis in het geluid. Heb al een andere hdmi poort geprobeerd maar dat helpt niet. Het beeld daarentegen is perfect. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

  • Gast schreef:

    Zorg dat ook je bluetooth aan staat! Dat was bij mij de truc om het vlekkeloos te installeren

  • Jacco schreef:

    Ik krijg steeds de melding in mijn Google home app : “Er is een fout opgetreden.De app heeft het verzoek om een apparaat te kiezen geannuleerd.”. . Nou heb ik een oude Thompson modern met WPA2 en ik heb ergens gelezen dat dat hierop niet werkt.? Aankomende week krijg ik een nieuwe Ziggo modern dus hopen dat het dan wel werkt. Of is er een andere oplossing?

  • Bollen Erik schreef:

    Hallo, ik heb 2 chromecasts en beiden hebben dezelfde tic. Het beeld staat stil voor enkele of meerdere seconden En dan start het weer zonder dat er iets wordt overgeslagen. Bij een voetbalWedstrijd mis ik dus niets maar hij duurt soms 50 minuten. Weet iemand de oorzaak? Groet Erik

  • petra linning schreef:

    goedendag, ik heb een chromecast aan de tv hangen en wil met mijn tablet (is een oude nou ja 3 jaar dan) streamen naar de tv. Canal digitaal doet het super maar netflix niet. De home app zegt dat de tablet hem niet ondersteunt dus ziet hij hem niet waardoor netflix niet lukt. Waarom CD wel lukt snap ik niet. Via de telefoon lukt netflix en cd wel maar die ziet de chromecast dan ook wel.

  • Sheila schreef:

    Hoi,
    Wij gebruiken de Chromecasts in huis zonder problemen, maar een paar weken geleden kon mijn telefoon ineens niet meer casten. Hij geeft aan dat de Chromecast niet op de zelfde wifi te vinden is. Maar als ik dit check is het wel degelijk het zelfde. Daarnaast is er niets aan instellingen, waar dan ook, veranderd. En de telefoon van mijn man kan nog steeds gewoon casten, alleen die van mij niet. Ik heb alles al opnieuw opgestart, gereset, app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd, Chromecast naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd, niets helpt…weet u misschien waar dit aan ligt?

  • Leslie schreef:

    Goedendag
    Mijn vriendin en ik wilden haar Chromecast 1 (die zij altijd probleemloos bij haar thuis op haar Philips tv gebruikt) bij mij thuis gebruiken, echter we krijgen hem niet aan de praat.
    Zodra ik hem in mijn Sony Bravia (2013 wel smart, geen Android) plug krijg ik beeld met de melding dat hij ‘haar’ netwerk niet kan vinden.
    Vervolgens alle stappen via de Google Home app doorlopen maar we krijgen hem niet aan de praat. Er mankeert niets aan mijn WiFi.
    Ik heb gelezen dat dat hdmi verlengstuk evt. nodig zou zijn, maar die gebruikt zij zelf ook niet

    Met vriendelijke groet Leslie

    • Leslie schreef:

      Bovendien noemt de Google Home app een 4-teken code beginnend met ‘Q’, terwijl op mijn tv de een code beginnend met B te zien is rechtsonder in beeld. Mijn vriendin meent dat dit de code is voor de verbinding bij haar thuis

  • Kathy schreef:

    Mijn tv scherm blijft op natuurbeeld staan (schermbeveiliging?) .
    Wifi is identiek ingesteld op tv en smartphone.
    Vasten lukt niet.

  • Rob schreef:

    Van het ene moment op het andere moment cast ZIGGO GO niet meer naar de chromecast.
    Andere apps wel.
    Iemand een oplossing ?

Laat een reactie achter op Jalmer Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *