Chromecast geen beeld, geluid of verbinding [10 oplossingen]

Chromecast 2

Werkt je Chromecast niet of lukt het niet om verbinding met de Chromecast te maken vanaf je telefoon, tablet of laptop? Heb je geen beeld of geen geluid, of lukt het de Chromecast niet om verbinding met internet te maken? Deze problemen zijn heel herkenbaar en vaak eenvoudig op te lossen. Je weet vooraf alleen niet welke oplossing de juiste is. Doorloop daarom de onderstaande stappen om een oplossing te vinden. Heb je problemen met het installeren van de Chromecast, lees dan deze handleiding om je te helpen bij de installatie.

 

1. Reset de Chromecast

Soms kan het helpen om de Chromecast terug te zetten naar de fabrieksinstellingen;

  • Maak als eerste verbinding zodat je beeld of geluid hebt.
  • Druk de knop op de Chromecast minimaal 25 seconden in.
  • Als het goed is zie je het beeld op de tv wegvallen, dit komt omdat de chromecast aan het resetten is.
  • Heb je helemaal geen verbinding met de tv dan kun je de knop voor de zekerheid 40 seconden indrukken.
  • Het duurt nu een paar seconden voordat de Chromecast zichzelf gereset heeft, controleer nu of het probleem is verholpen.

Is het probleem nog niet verholpen, probeer dan de volgende stap:

 

2. Zorg dat je de app geïnstalleerd hebt op je telefoon

Het spreekt misschien voor zich, maar veel mensen ondervinden hier toch problemen mee. Om de Chromecast te kunnen gebruiken heb je de Google Home-app nodig om verbinding met de Chromecast te maken. Heb je een Android telefoon of tablet, dan kun je de app hier vinden in de Play Store.

Google home play store

Heb je een iPhone of iPad dan kun je de app hier downloaden in de itunes store:

https://itunes.apple.com/us/app/google-home/id680819774?mt=8

Google Home in appstore

Om vanaf je computer of laptop te kunnen casten heb je Google Chrome nodig. Dit is een browser met ingebouwde functionaliteiten om met de Chromecast te verbinden.

Je kunt Google Chrome hier downloaden: https://www.google.nl/intl/nl/chrome/index.html

Google Chrome downloaden

Wil je Chrome downloaden voor  een ander besturingssysteem zoals Mac OS of Linux, dan volg je de bovenstaande link en klik je op ‘Chrome downloaden voor een ander platform’.

Je kunt nu vanaf je computer casten door rechts bovenin Google Chrome op de instellingen knop te drukken en vervolgens op ‘Casten’. Je krijgt de keuze om de hele computer te casten, zodat je hele scherm zichtbaar is op de televisie, of om alleen je browser te casten.

 

3. Gebruik de meegeleverde kabel

Dit is alleen van toepassing als je een Chromecast hebt zonder ingebouwde kabel. Bij de eerste versie van de Chromecast krijg je een HDMI-kabel verlengstuk meegeleverd, maar je kunt ook de Chromecast rechtstreeks in de tv stoppen.

HDMI kabel

Het probleem hierbij is dat de televisie een deel van het wifi signaal blokkeerd als je geen verlengstuk gebruikt. Door de Chromecast via de HDMI kabel aan te sluiten voorkom je dus een hoop problemen. De nieuwere versies hebben allemaal een ingebouwde verlengkabel, waardoor dit de enige manier is om de Chromecast aan te sluiten.

 

4. Stel de wifi in op 2.4 GHz

De eerste Chromecast versie kan alleen streamen op op 2.4 GHz verbinding, staat jouw modem ingesteld op 5 GHz dan kan de Chromecast dus geen verbinding maken. Nieuwere versies kunnen wel via 5 GHz verbinden. Om je router of modem van 5 GHz naar 2.4 GHz in te stellen zul je naar de instellingen van je modem/router moeten gaan. Hier heb je de keuze om een wifi naam, wachtwoord en frequentie te kiezen.

 

5. Controleer of je router standaard werkt met de chromecast

De meeste routers werken prima met de Chromecast, er zijn er echter een paar welke standaard niet werken. Gelukkig zijn er voor deze routers oplossingen om ze toch werkend te krijgen.

Via deze link krijg je een lijst te zien met routers welke niet met de Chromecast werken, en bij elke router een oplossing voor het probleem.

 

6. Reset je router of modem

Soms kan het aan de router of het modem liggen als de chromecast geen verbinding met wifi kan maken.

Het resetten van je router/modem is makkelijk;

  • Trek de stekker uit het modem of de router.
  • Wacht 20-30 seconden.
  • Stop de stekker er weer in en start het modem op.
  • Wacht een paar minuten zodat het modem kan opstarten.
  • Probeer opnieuw om via wifi met de Chromecast te verbinden.

 

7. Zorg dat de anti-virus de verbinding niet blokkeert

Probeer je met de Chromecast te verbinden via een computer of laptop, dan kan het zijn dat de firewall of het antivirusprogramma de verbinding met de Chromecast blokkeert. Zorg dat deze de verbinding niet blokkeren, per applicatie en firewall kunnen de instellingen om dit te doen anders zijn.

Sommige routers hebben ook een ingebouwde firewall of virusscanner, welke sommige verbindingen stopt. Heeft je chromecast dus nooit gewerkt, of werkt hij niet sinds je een nieuwe router hebt, dan kan dit zeker de oorzaak zijn. Zoek in dit geval op internet hoe je bij de instellingen van jouw router komt, om de chromecast verbinding te laten maken. Doe dit alleen als je ervaring hebt met het wijzigen van router instellingen.

 

8. Zet je VPN uit

Weet je niet wat een VPN is, dan heb je deze waarschijnlijk ook niet ingesteld, en kun je deze stap dus overslaan. Heb je wel een VPN ingesteld, probeer deze dan eens uit te zetten wanneer je verbinding maakt met de Chromecast.

Chromecast vpn uitschakelen

9. Pas je Router instellingen aan (alleen voor gevorderde gebruikers)

Pas nooit je router instellingen aan als je niet weet wat je doet, het is dan beter om deze stap over te slaan. Weet je wel wat je doet, activeer dan de volgende onderdelen in de instellingen van de router;

  • Multicast
  • UpnP
  • IGMP

Als je speciale DNS software gebruikt kun je de publieke DNS adressen van Google toevoegen, dit zijn:  8.8.8.8 en 8.8.4.4

 

10. Neem contact op met de Helpdesk (Engelstalig)

Lukt het nog niet om de Chromecast juist in te stellen, dan kun je contact opnemen met de helpdesk. Het nadeel van deze helpdesk is dat deze alleen in het Engels beschikbaar is. Spreek je Engels dan kan dit dus een mogelijkheid zijn.

Hier vind je meer informatie over de helpdesk, inclusief de contactgegevens: https://support.google.com/chromecast/answer/6025971

Los je met hulp van de helpdesk het probleem op, dan hoor ik graag wat de oplossing was. Plaats de oplossing in een reactie onder dit artikel, dan zal ik deze oplossing ook aan het artikel toevoegen. Zo help je mensen met hetzelfde probleem.

 

11. Video’s met oplossingen (Engelstalig)

Deze video laat zien hoe je zowel de Chromecast 1 als de Chromecast 2 kunt resetten:

Google ChromeCast 1st & 2nd: How to Reset Back to Original Settngs

Welke Chromecast is het beste?

Er zijn 2 soorten Chromecasts: de normale Chromecast en de Ultra versie.

De Chromecast ultra heeft de volgende voordelen in vergelijking met de normale Chromecast:

  • Deze kan Ultra HD beelden streamen (ook wel 4k genoemd) en ook HDR.
  • De mogelijkheid om een internetkabel in de Chromecast te stoppen, zo hoef je de Chromecast dus niet meer via Wifi te verbinden. Een internetkabel is vrijwel altijd sneller en stabieler dan het Wifi signaal. Dit is vooral handig als je via de Chromecast in 4k resolutie kijkt, omdat dit veel meer ‘internetverbinding’ kost dan beelden in een lagere resolutie te kijken.

De normale Chromecast kost 39 euro, en de Chromecast Ultra 79 euro. Wil je een internetkabel op de Chromecast aansluiten, of wil je Ultra HD streamen? Dan is de Chromecast Ultra de beste keuze. Wil je de goedkoopste Chromecast? Ga dan voor de normale Chromecast. Het aansluiten van de Chromecast is heel makkelijk, maar wil het toch niet lukken, laat dan gerust een reactie hieronder achter.

Stuur dit artikel door:

148 reacties

  1. met het kijken naar netflix heb ik soms dolby digital plus maar meestal niet
    dan heb ik geen geluid de chromecast zit rechtreeks in de versterker deze kan dolby digital weergeven
    ik moet bijna altijd in het menu van netflix het geluid op stereo zetten
    heeft u een oplossing

    Ps ik spreek nu over de cromecast 3

    ik heb ook de chromecast 1 daar heb ik wel altijd dolby digital +

    1. Het lijkt erop dat de Chromecast automatisch (aan de hand van het aantal uitgangen van de versterker) de geluidsinstellingen bepaald. Netflix kun je op 2 plekken instellen op stereo:
      1. tijdens het kijken van een serie/films bij ‘audio en ondertiteling’.
      2. Bij de globale instellingen, in het hoofdmenu van Netflix: instellingen -> audio modus -> stereo.
      Het verschil is dat methode 2 blijft werken, ook wanneer je Netflix weer uitzet. Methode 1 werkt alleen tijdens het kijken van de huidige film.
      Laat maar weten of het lukt!

      1. Hallo Paul, heb je misschien hetzelfde probleem als ik? (zie hieronder) Zoja, hoe heb je dit probleem dan opgelost?
        Mijn Google Chromecast werkte prima totdat ik even geblokkeerd werd door mijn internetprovider. Die blokkade is er nu weer vanaf. Sedertdien problemen met het casten van NLZIET vanaf mijn mobiele telefoon naar mijn tv. Mijn googlechromecast al een paar gereset, door het stekkertje even te ontkoppelen en na een halve minuut weer terug te plaatsen. De reset vindt plaats, maar zonder het castsymbooltje op mijn mobiele telefoon bij de programma´s op NLZIET. Wat kan ik hier aan doen?

        Althans deze staat grijs gemarkeerd en wordt niet zoals altijd wit…

  2. Ik heb sinds 2 weken problemen met mijn chromecast 2, deze maakt wel verbinding met WIFI accespoint, maar heeft geen toegang tot internet.
    Ik heb al van alles geprobeert, maar het zelfde probleem dient zich steeds aan.

  3. Sinds gisteren verbind mijn tablet niet meer met de Chrome cast, het kastje gereset, WiFi modem uit gedaan, kastje van de stroom gehaald, geen idee wat ik nu nog kan doen. Van het één op het andere moment deed die niets meer. Ook heb ik het probleem dat ik met enige regelmaat geen geluid heb, ook een bekend probleem. Iemand hier tips?

    1. Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Altijd goed gewerkt en van het een op het andere moment deed hij het niet meer. Wel vaker gehad en dan het kastje gewoon gereset en de app opnieuw geïnstalleerd en dan deed hij het weer. Maar nu is het anders. Router gereset, Chrome cast gereset en de app meerdere malen ervan af gegooid en opnieuw erop gezet. Hij vind alleen het nummer van de chromecast maar maakt vervolgens geen verbinding. Iemand suggesties?

          1. Ik heb nu hetzelfde probleem. Software gecheckt, is de nieuwste versie. De Chromecast op nieuw gereset (meerdere malen zelfs). Krijg het wel op mijn tv-scherm, maar het castsymbooltje op NLZIET blijft grijs en wordt niet wit !

          2. Hi Johan,

            Dat is wel een heel bijzonder probleem. Het enige dat ik zou kunnen verzinnen is dat de provider een nieuw IP-adres heeft toegekend na het opheffen van de blokkade, maar ik ben ook eerlijk dat dit wel echt enorm vergezocht is. Wanneer dat misschien wel zo is kan het zijn dat de chromecast en de telefoon niet meer volgens het IP-nummer niet meer onderdeel uitmaken van hetzelfde netwerk. En dan lukt het casten dus niet. Dus mijn eerste voorstel voor nu zou zijn om zowel de internetinstellingen op de Chromecast als de telefoon te resetten en opnieuw in te stellen, zodat ze beiden in ieder geval met hetzelfde netwerk zijn verbonden.

  4. sinds een maand heb ik om de 30 a 40 minuten ongeveer 5 seconde geen beeld en laad dan weer … is op 2 locaties zo en 2 verschillende chromecasts … enig idee ??

    1. Heb je de Chromecast al gereset? Als beide Chromecasts dit doen, heeft het mogelijk met de router te maken. Probeer deze eens te resetten. Probeer ook eens met verschillende apps televisie te kijken, om te zien of het aan de app ligt.

  5. Mijn chromecast werkte niet door mijn VPN. Nadat ik deze had uitgezet werkte het casten weer, dus ik denk dat Google het kijken op de chromecast via een VPN blokkeerd?

    1. Hi Peter, In principe zou de Chromecast wel met een VPN moeten werken. Probeer anders eens een VPN verbinding te kiezen welke niet via het buitenland loopt, mogelijk dat het dan wel werkt.

    2. Ik kan de Chromecast 3 niet gebruiken. De AP locatie blokkeert hem. We hebben op de camping een Gast wifi….(gratis) . De camping eigenaar is niet van plan deze blokkade op te heffen. Jammer.

  6. Heb thuis de Google Chromecast en die werkt prima! Bij een vriend krijg ik het maar niet voor elkaar….. De chromecast icoon verschijnt niet op Samsung tablet. Meerder malen opnieuw geïnstalleerd en ook een tweede geprobeerd, echter zonder resultaat, de icoon blijft weg…….Wat nu??

    1. Hoi Hans, Heb je Google Home ook op de tablet geïnstalleerd? Dit is nodig voor de tablet om te kunnen casten naar de chromecast.

  7. op zich werkt bij mij alles maar zodra ik een film afspeel krijg ik alleen tekst (ondertiteling) en geluid maar geen beeld terwijl de film wel te zien is op mijn telefoon! iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

    1. Had je dit al opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde. Wel tekst en geluid maar geen beeld. Had een Samsung tablet, die deed het gewoon maar nu een Huawei, die doet hetzelfde wat jij omschrijft met hetzelfde systeem die bij mijn vorige tablet wel werkte. Telefoon werkt wel, ook via streamen totale plaatje. Ben benieuwd hoe je dit opgelost hebt?

      1. Heb je de tablet zelf en de apps op de tablet geupdate naar de laatste versie? Dit maakt nog wel eens verschil.

        1. Goedemorgen

          Hebben sinds kort een chromecast Ultra, na ongeveer een kwartier kijken valt de verbinding weg en moeten we op nieuw opstarten. We maken verbinding via onze iPhone

  8. Het lukt niet (goed) om video’s (.mkv bestanden) via VLC te converteren naar Chromecast. Ik krijg wel geluid op de televisie, maar het beeld blijft op zwart (op uitzondering van de titel in witte letters). Wat gaat hier mis?

  9. Mijn chrome cast pakt direct het signaal op mijn tv beneden en heb direct beeld. Echter heb ik 2 tv’s boven waar ik van de eerste serieus dacht dat de HDMI stuk was. De 2e vandaag aangeschaft maar alsnog werkt het niet! Ik krijg wel heel even boven of onderin beeld klein “Chrome cast 2” te zien maar dit verdwijnt na 2 tellen en krijg ik weer het welbekende “geen signaal”. Al vanalles geprobeerd, resetten, stekkers in en uit, factory reset al gedaan. Niets werkt.

    1. Hoe is het Wi-Fi bereik bij de 2 tv’s boven? Als je router beneden staat en het Wi-Fi bereik boven slecht is, kan dit de oorzaak zijn.

  10. Vandaag de Chrome cast geïnstalleerd. Ik kan netlfix en youtube casten, dus je zou zeggen dat het dan in orde is. Wanneer ik echter wil casten via de vrt nu app en de vtmgo app, krijg ik de melding dat alles klaar is om te casten maar ik kan geen programma of film aanduiden. Wanneer ik dit meteen in de video zelf doe: ‘deze film wordt afgespeeld op een ander scherm: huiskamer’ maar dat krijg ik dan niet op mijn tv te zien.
    Bovendien zitten wij met een sonorspeakersysteem, die ik mee heb kunnen koppelen in ons huis maar hier komt geen geluid uit.

    Ik zit nu even mijn handen in het haar, wat moet ik nog doen?
    Alvast bedankt!

    1. Dit probleem lijkt niet aan de Chromecast te liggen, omdat deze wel met specifieke apps werkt. Waarschijnlijk ligt dit aan de apps zelf. Wat je wel kunt doen is zorgen dat de apps en je telefoon geupdate zijn naar de laatste versie, mogelijk dat dit het oplost. Tot slot kun je aan de makers van de app vragen waarom hun app het niet doet.

  11. Als ik mijn Chromecast wil installeren gaat het goed totdat ik hem wil verbinden met mijn wifi netwerk. Ik krijg dan de melding: Chromecast is ingesteld maar kan niet worden gevonden. Hij komt hierdoor ook niet in de Google home app te staan dus ik kan niets veranderen. Ik heb hem al ongeveer 20 keer gereset en ook al de router opnieuw opgestart en het wifi netwerk vergeten en ik zit op 2.4 GHz maar niets lijkt te werken. Voor de rest werkt de wifi met al mijn apparaten prima, behalve sonos, daarmee lukt het ook niet. Hopelijk kunnen jullie mij afhelpen van dit probleem.

      1. Zelfde probleem, maar die stappen zoals hierboven werken niet. Tijdens het instellen verbindt die namelijk met zelfde WiFi, maar vervolgens bij de laatste stap komt het streamingsteken al niet te voorschrijn om te testen en kan je dus niet streamen. Daarna is het apparaat wel te vinden in de Google Home app, maar kan je niks inzien omdat hij met een andere WiFi is verbonden maar je kan niks zien. Dit is daarnaast ook gebeurd nadat er in huis nieuwe WiFi is geplaatst, en andere bewoners hebben allemaal hetzelfde probleem. Hopelijk kan iemand hier mee helpen!

  12. Beste Lezer;

    Raar probleem. met mijn telefoon een Nokia 6.1 plus zie ik wel de audio chromecast van de buren maar onze eigen Chromecast komt niet te voorschijn. Mijn zoon krijgt het wel voor elkaar op zijn Huawei. Als hij met mij deelt kom ik er nog altijd niet bij. Lijkt ergens een probleem te zijn in mijn telefoon maar zie niet wat het is. Overigens kan ik wel met mijn telefoon streamen naar andere tv in ons huis met wifi.
    Hopelijk kunt u mij helpen.

    1. Een heel raar probleem! De Chromecast van de buren hoor je namelijk helemaal niet te zien! Dus de buren zitten via jouw wifi te casten, of jij zit op de wifi van de buren waar de chromecast op is aangesloten. Misschien dat je wel naar andere tv’s kunt streamen omdat je dan op een andere plek in het huis staat, waar je telefoon te ver weg is van de wifi van de buren en dus verbinding maakt met je eigen netwerk. Dit lijkt mij meer voor de hand te liggen dan de buren die op jouw netwerk zitten, want dan zou jouw chromecast het nog wel moeten doen.

  13. ik heb de chromecast ge:ïnstalleertd. Alles werkt maar bij ziggo go krijg ik geen beeld wel geluid. mededeling dat het niet toegestaan is veo beeld op ander apparaat af te spelen. wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

    1. Helaas kun je een app niet casten als deze geen toestemming geeft. Misschien dat screen mirroring wel werkt. Met screenmirroring toon je het hele scherm van je telefoon via de Chromecast op de tv, en mogelijk ziet de app dit niet als casten.

  14. Hi, ik heb de oude chromecast alles werkt opzicht prima maar heb nu al bijna een jaar het probleem dat het beeld steeds wegvalt. Tijdens een film moet ik deze een paar keer opnieuw afspelen… en de chromecast is dan ook telkens weer aan het opstarten. ben ik toe aan een nieuwe of is het nog te verhelpen?

  15. Ik stream een netwerk op mijn samsung en mirroring werkt perfect.
    Soms valt echter het geluid weg en moet ik alles (telefoon en verbinding) opnieuw opstarten.

    Enig idee?

    1. Heb je alle stappen doorlopen, zoals het resetten van de chromecast? Begin anders eens met uit te sluiten dat het aan de telefoon ligt, door een tijdje met een andere telefoon te casten.

  16. Goedemorgen,
    heb het volgende probleem bij Disney+ het geluid doet het niet bij alle films/series.
    wat zou daar het probleem van kunnen zijn en is daar een oplossing voor?

    alvast bedankt voor het antwoord

    1. Klopt het dat bij sommige films of series het geluid dus wel werkt? Zorg in ieder geval dat je telefoon, de Disney+ app en de Google Home app zijn geüpdate. Via de Google Home app kun je ook kijken ook je Chromecast herstarten, waarbij deze automatisch de laatste updates installeerd.

      1. Goedemorgen,
        Ja klopt bij andere films/series werkt het geluid wel.
        Alles is verder geupdate, zou er nog een andere verklaring kunnen zijn of oplossing? Alvast bedankt

  17. Goedeavond, ik heb sinds kort de chromecast ultra gekocht. In principe werkt hij prima.
    Alleen bij netflix en ook bij bijv. Videoland. Wordt het beeld af en toe blauw?? Ook vervormd het beeld onderaan het scherm. Ik heb (nog) geen 4k tv maar heb deze alvast met het oog op de toekomst gekocht. Bij youtube heb ik er bijv. Geen last van. Iemand enig idee?

    1. Heb je de stroomkabel van de Chromecast toevallig in de televisie zelf zitten? Het kan zijn dat de Chromecast onvoldoende stroom krijgt. Probeer de Chromecast met de stekker in het stopcontact te doen.

  18. Mijn cromecast maakt wel verbinding met de router denk ik, alleen kan de zenders 1-2 en 3 aan met beeld en geluid.
    De andere zenders alleen met geluid en geen beeld, heb dit buiten en binnen geprobeerd zonder resultaat.
    Sinds een week heb ik een nieuwe router de experia Box v 10a, bij de vorige router werkte alles prima, weet niet of het hier aan kan liggen??

    1. Als je beeld en geluid hebt werkt de Chromecast en is deze verbonden met de router. Raar dat alleen de andere zenders het niet doen. Welke app gebruik je om te casten? En kun je eens testen of andere apps wel werken, zoals bijv. Youtube of Netflix?

  19. Vandaag de nieuwe tv geïnstalleerd. Lg 55c9pla. Chromecast ultra aangesloten maar helaas wel beeld en geen geluid. Er zit ook een bose soundbar op aangesloten. Wat we ook proberen….. we krijgen geen geluid.

  20. Heb een (imitatie) Chromecast aangeschaft, een wireless HDMI Dongle.
    Op telefoon en tablet (Android) werkt het, maar casten met Windows10 werkt niet.

    1. Helaas weet ik niet waar dit aan kan liggen. Ik koop zelf alleen Chromecasts, omdat ik slechte ervaringen heb met andere dongels.

  21. Hallo,
    Ik heb een nieuwe chromecast geïnstalleerd en alles werkt prima. Alleen als ik nu Netflix kijk via de tv (zender 200 KPN) dan krijg ik wel geluid en ondertiteling maar geen beeld (zwart). Waar kan dit aan liggen?

    1. Netflix geeft een mogelijke oplossing voor dit probleem (zie: https://help.netflix.com/nl/node/11634):
      Wanneer krijg je een zwart of leeg scherm met geluid?

      Wanneer ik een serie of film probeer af te spelen.
      Scherm mirroren in Google Home uitschakelen
      Open de Google Home-app op je telefoon.

      Tik rechtsonder op het menupictogram.

      Selecteer Apparaat mirroren (Mirror device).

      Selecteer Loskoppelen (Disconnect).

      Open de Netflix-app.

      Tik op de serie of film die je wilt bekijken.

      Tik op de pagina met de titelbeschrijving op het pictogram Cast.

      De titel moet nu worden getoond op je tv.

      Wil je laten weten of het probleem hiermee is opgelost?

  22. Met mijn chromecast1 kon ik tot circa 2 maand geleden mijn buroblad ( pc met W10) casten naar mijn Samsung tv (The frame) , nu krijg ik “bron niet ondersteund” . Als ik youtube gebruik is de Tv wel ” Beschikbaar” . Weet u de oplossing , met googlen krijg ik niet een oplossing van het probleem.

  23. Ik krijg mijn Chromecast Ultra niet verbonden via de ethernet kabel. WiFi is geen probleem. Ik zie ook niet in de home app waar ik dit aan kan passen. Is er iemand bekend met dit probleem en zo ja wat is de oplossing? Alvast bedankt.

    Groet Jalmer

    1. Misschien ligt het aan de kabel? Probeer eens een laptop via de kabel te verbinden om te zien of je dan wel internet hebt. Je kan ook proberen de kabel in een andere ethernet poort van je router te stoppen. Misschien komt het omdat je Chromecast de wifi instellingen heeft opgeslagen, en daarom altijd verbinding via Wifi maakt. Probeer de Chromecast eens te resetten en dan in te stellen via de ethernet kabel, misschien dat dit wel werkt.

  24. Ik krijg beeld op alle apps en ook op Netflix totdat ik de serie zelf afspeel dan krijg ik ondertiteling, geluid maar geen beeld of het beginscherm van Netflix blijft in beeld. Op de iPhone speelt De serie zelf dan wel af. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

    Alvast bedankt! 😊

    1. Netflix geeft een mogelijke oplossing voor dit probleem (zie: https://help.netflix.com/nl/node/11634):
      Wanneer krijg je een zwart of leeg scherm met geluid?

      Wanneer ik een serie of film probeer af te spelen.
      Scherm mirroren in Google Home uitschakelen
      Open de Google Home-app op je telefoon.

      Tik rechtsonder op het menupictogram.

      Selecteer Apparaat mirroren (Mirror device).

      Selecteer Loskoppelen (Disconnect).

      Open de Netflix-app.

      Tik op de serie of film die je wilt bekijken.

      Tik op de pagina met de titelbeschrijving op het pictogram Cast.

      De titel moet nu worden getoond op je tv.

      Wil je laten weten of het probleem hiermee is opgelost?

  25. Ik heb vandaag de ultra chromecast gekocht omdat er op mijn Philips tv geen disney+ is geïnstalleerd ik heb een 4k ultra hd tv van Philips gekocht niet naar de inhoud gekeken mijn zoon zij dat er geen Android op zat en daarom geen disney +con installeren maar ik heb mooi beeld maar het geluid hapert als een gek het is voor mijn kleinkinderen als ze komen maar mijn dochter kan het niet vinden licht het aan mijn tv want bij haar doet ie het pefekt ik heb de Philips tv 6704 maar bij bcc zeggen dat ie het gewoon moet doen en dat Meschien mijn Wi-Fi het niet goed doet maar ik heb er een internet kabel in zitten

    1. Dit kan inderdaad met de internetverbinding te maken hebben. Een internet kabel is meestal sneller dan via de wifi verbinding maken, tenzij er een beschadiging in de kabel zit. Daarom zou je ook kunnen proberen verbinding te maken zonder kabel.

  26. Goedemiddag! Zou u mij kunnen helpen?
    Google Chromecast Ultra gekregen van zoon. Ik had een gewone tv. Werkte perfect. Toen kreeg ik een Philips Smart tv van mijn dochter, maar die laadt apps etc erg traag. Chromecast aangesloten. Werkte prima. Netflix film gekeken. De volgende dag weer Netflix opgestart via mobiel app. En het laadt niet, blijf op 0%.
    De screensaver, Netflix zelf, menu’s.. allemaal prima met beeld. Alles geprobeerd, router opstarten, mobiel herstarten, opnieuw installeren, terug naar fabrieksinstellingen. Alles ontkoppelen/ stroom eraf. Opnieuw. Niets werkt. Blijft op 0%. Waar kan dit aan liggen denkt u?

  27. Mijn chromecast werkt. Als ik echter op het einde van mijn films zit (via Plex), vallen steeds de ondertitels weg. Dit gebeurt alleen op de Tv (via de chromecast dus).
    het zou heel fijn zijn, mocht iemand me hiermee kunnen helpen. Alvast mijn dank.

  28. Hoi, Ik gebruik de Chromecast 2018 versie. De foto’s in de Google photo app worden op mijn Samsung TV weergegeven via mij iPhone8.
    IPhone8 en IPad Pro zijn met hetzelfde accesspoint verbonden op 5 Ghz.
    Doe ik dezelfde handeling via m’n iPad Pro dan wordt mijn Samsung scherm zwart en er is geen foto zichtbaar.
    Op beiden device zijn laatste iOS versie geïnstalleerd.

  29. Ik heb de chrome cast geinstalleerd op de tv, hij zendt ook goed beeld uit maar ik krijg geen geluid. Zowel volume van tv als telefoon harder gezet zonder resultaat. Alles al eens opnieuw geînstalleerd

  30. Ik heb een chromekast 1e versie, hij heeft altijd prima gewerkt, maar nu sinds kort geeft mijn tv de melding: “geen videobeeld beschikbaar”. Ik heb de chromecast getest op mijn moeder haar tv en daar doet hij het gewoon. Wat kan de oorzaak zijn dat hij het bij mij niet doet. De tv zelf werkt ook nog naar behoren.

  31. Hoi,

    Ik heb een chromecast 3 op en iets ouder tv model. Geluid heb ik maar geen beeld. Hdmi kan ook geen signaal vinden. Op een ander tvtje werkt hij perfect. Tv kan precies geen hoge resolutie aan. Kan ik deze aanpassen? Of zou hdmi naar scart omvormer passen?

    Alvast bedankt.

  32. Beste
    Wanneer ik mijn bureaublad cast, krijg ik wel beeld, maar geen geluid.
    Heb al geprobeerd een andere HDMI poort te gebruiken, maar geen soelaas.
    Als ik op het net afbeeldingen vind, zie ik wel een vinkje met geluid meecasten. Dit heb ik niet…
    Alvast bedankt

  33. Ik heb sinds kort een chromecast 3 voor de tv in de slaapkamer en de verbinding is in orde. Echter, zodra ik Netflix of Youtube ga streamen vanaf mijn iPhone heb ik enorme ruis in het geluid. Heb al een andere hdmi poort geprobeerd maar dat helpt niet. Het beeld daarentegen is perfect. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

  34. Ik krijg steeds de melding in mijn Google home app : “Er is een fout opgetreden.De app heeft het verzoek om een apparaat te kiezen geannuleerd.”. . Nou heb ik een oude Thompson modern met WPA2 en ik heb ergens gelezen dat dat hierop niet werkt.? Aankomende week krijg ik een nieuwe Ziggo modern dus hopen dat het dan wel werkt. Of is er een andere oplossing?

  35. Hallo, ik heb 2 chromecasts en beiden hebben dezelfde tic. Het beeld staat stil voor enkele of meerdere seconden En dan start het weer zonder dat er iets wordt overgeslagen. Bij een voetbalWedstrijd mis ik dus niets maar hij duurt soms 50 minuten. Weet iemand de oorzaak? Groet Erik

  36. goedendag, ik heb een chromecast aan de tv hangen en wil met mijn tablet (is een oude nou ja 3 jaar dan) streamen naar de tv. Canal digitaal doet het super maar netflix niet. De home app zegt dat de tablet hem niet ondersteunt dus ziet hij hem niet waardoor netflix niet lukt. Waarom CD wel lukt snap ik niet. Via de telefoon lukt netflix en cd wel maar die ziet de chromecast dan ook wel.

    1. Hallo, heb beneden tv met internet en boven niet. Boven kijk ik al jaren Netflix via chromecast. Nu ineens herkent hij boven de chromecast niet, alleen de tv van beneden. Als ik beneden ben en de app van Netflix open zie ik wél de chromecast van boven en als ik daar op klik en naar boven loop kan ik gewoon netflixen. Maar als ik hem uitzet en het nogmaals probeer dan herkent hij hem weer niet. Moet ik eerst weer naar beneden lopen waar hij hem wél herkent. Dit is toch heel raar? En onhandig! Wat zou dit kunnen zijn?

      1. Hi Monique,

        Heb je laatst wijzigingen in de internetverbindingen aangebracht? Heb je bijvoorbeeld een nieuwe modem geïnstalleerd of maak je via de app met een ander netwerk verbinding dan met de Chromecast? En is de Chromecast ook helemaal geüpdatet?

  37. Hoi,
    Wij gebruiken de Chromecasts in huis zonder problemen, maar een paar weken geleden kon mijn telefoon ineens niet meer casten. Hij geeft aan dat de Chromecast niet op de zelfde wifi te vinden is. Maar als ik dit check is het wel degelijk het zelfde. Daarnaast is er niets aan instellingen, waar dan ook, veranderd. En de telefoon van mijn man kan nog steeds gewoon casten, alleen die van mij niet. Ik heb alles al opnieuw opgestart, gereset, app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd, Chromecast naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd, niets helpt…weet u misschien waar dit aan ligt?

  38. Goedendag
    Mijn vriendin en ik wilden haar Chromecast 1 (die zij altijd probleemloos bij haar thuis op haar Philips tv gebruikt) bij mij thuis gebruiken, echter we krijgen hem niet aan de praat.
    Zodra ik hem in mijn Sony Bravia (2013 wel smart, geen Android) plug krijg ik beeld met de melding dat hij ‘haar’ netwerk niet kan vinden.
    Vervolgens alle stappen via de Google Home app doorlopen maar we krijgen hem niet aan de praat. Er mankeert niets aan mijn WiFi.
    Ik heb gelezen dat dat hdmi verlengstuk evt. nodig zou zijn, maar die gebruikt zij zelf ook niet

    Met vriendelijke groet Leslie

    1. Bovendien noemt de Google Home app een 4-teken code beginnend met ‘Q’, terwijl op mijn tv de een code beginnend met B te zien is rechtsonder in beeld. Mijn vriendin meent dat dit de code is voor de verbinding bij haar thuis

  39. Chromecast heeft altijd gewerkt en nu opeens niet meer. Ik zie wel het icoontje staan en kan erop klikken maar er gebeurt niets op de tv. Modem al reset gedaan , Home app hebben we ook. Wij kunnen dus niet casten naar de tv. Kan iemand ons helpen?

  40. Mijn chromecast werkt prima bij YouTube en tv programma’s streamen van iPad naar tv.
    Als ik Netflix stream heb ik vaak geen geluid. Het icoontje van chromecast kleurt daar rood.

  41. Ik heb een probleem met het geluid. Beeld is prima maar ik krijg geen geluid sinds ik een samsung soundbar heb geïnstalleerd. Ik heb een oude TV met één hdmi en daarom heb ik een switch. De switch heeft vier ingangen en één uitgang. In de uitgang zit de hdmi naar de tv. In de ingang 1 zit de hdmi naar ziggo mediabox next, ingang 2 is vrij, ingang 3 zit de Chromecast ultra en in ingang 4 mijn mediaplayer Ryan. Ik heb ook al geprobeerd om de Chromecast in een vrij ingangspoort van de switch te doen maar ook dat helpt niet. Voordat ik de soundbar had was er wel beeld en geluid. Wat doe ik hier fout. Voor de goede orde mijn soundbar zit gekoppeld door een optische kabel naar de ziggo mediabox.

  42. Ik heb een Samsung smart tv. Een Chromecast een Samsung telefoon e iTVn een abonnement op KPN iTV. Het werkte tot gisteren perfect.
    Ik verbind KPN via de telefoon met Chromecast en zie op de tv dat er verbinding is. Als ik dan een tv-programma kies zie ik dat er verbinding is met dat programma maar dan lijkt het kort dat het programma geladen wordt maar daarna wordt het beeld zwart en gebeurt er niets meer. Ik heb alles geprobeerd, tv aan/uit, telefoon, aan/uit Chromecast aan/uit, Chromecast reset maar het is steeds hetzelfde.
    Wie weet raad?

  43. Ik heb Chromecast V3 geïnstalleerd op een (ouder) LG LCD toestel en dit werkt probleemloos.
    Wanneer ik het toestelletje op een recenter LG LED toestel aansluit krijg ik echter heel wat storing/ruis op het scherm…Alle andere apparatuur gaat probleemloos op dit toestel. Komt dit omdat de chromecast volledig moet gereset worden als dit naar een ander toestel ‘verhuist’ of kan dit niet de reden zijn en kan je een chromecast probleemloos van het ene naar een ander toestel ‘verhuizen’…

    1. Hi Filip,

      Dat mag geen probleem zijn hoewel, het inderdaad een goed idee is om de Chromecast te resetten alvorens je deze op een nieuwe televisie aansluit.

      Met vriendelijke groet,
      Paul Hauer

  44. De verbinding met tablet en tv is in orde. Als ik een film start bv van Netflix krijgt ik geluid en ondertiteling maar geen beeld. Graag een oplossing.

    1. Hi Han,

      Heb je de Chromecast al een keer gereset? Ook het wisselen van de HDMI-kabel kan wellicht een uitkomst bieden.

      Met vriendelijke groet,
      Paul Hauer

  45. De chromecast stoorde op een paar TV-kanalen (Ziggo). Oplossing: de kabels in aluminium huishoudfolie gewikkeld (let op: niet de ronde schijf).

    1. Hi Bob,

      Wat een bijzondere oplossing, maar zeker een goede tip! Wellicht kan je ook de kabels vervangen voor betere kabels met een betere coating. Want dat zal ongetwijfeld die storing veroorzaken.

      Met vriendelijke groet,
      Paul Hauer

  46. Dag,
    Vandaag een chromecast gekocht en geïnstalleerd. Het probleem is dat hij niet wil updaten, wanneer hij zegt “dit kan 3-4min duren om up te daten” schakelt dit onmiddelijk weer uit en komt er op ” netwerkprobleem”. Hoe krijg ik dit weg?

    1. Hi Maxime,

      Controleer of de verbinding stabiel genoeg is om te updaten en zet bijvoorbeeld andere Wi-Fi apparaten tijdelijk uit. Zoals een smartphone en/of een tablet.

      Met vriendelijke groet,
      Paul Hauer

  47. Hoi, ik heb vorige week een google chromecast gekocht. Die van 42 euro. Werkt prima maar ik kan het scherm van mn telefoon niet casten. Heb 4 x de instructies daarvoor gecontroleerd en doe alles goed. Heb android 6.2 dus dat moet ook in orde zijn. Maar als ik dan als laatste stap.klik op Scherm casten, gebeurt er niets…

  48. Ik woon in Turkije, heb een betaalde VPN, werkt prima.
    Sinds gisteren NL Ziet abonnement, casten ging prima vanaf smartphone, maar een uur later was dat ineens over.
    Toen ging het casten wel via mijn laptop, heel vreemd.
    We hebben ook de NPO PLus app via VPN, casten gaat perfect, geen problemen, ook YouTube gaat prima.
    Kan iemand my tippen wat ik kan doen ?

    1. Hi Ynze,

      Providers controleren steeds vaker de connectie en wanneer er sprake is van VPN kan een dienst, zoals NL Ziet de dienst opschorten. Wellicht dat daar het probleem zit?

  49. Sinds kort zegt de Chromecast Ultra dat het account moet worden geüpdatet. Dit komt waarschijnlijk omdat we toezicht hebben ingesteld voor onze zoon in Google Family. Het lukt alleen niet meer om dit account te verwijderen en een ander account in te stellen. Ook het resetten van het apparaat lukt niet. Opnieuw opstarten heeft geen nut, komen weer in hetzelfde scherm terecht.

  50. Hallo, ik heb al een paar jaar een Chromecast met rechstreekse plugin in tv.
    Tot enkele weken geleden deed hij het nog uitstekend.
    Nu valt de verbinding regelmatig volledig weg wanneer ik Netflix opzet. Daarna wil ik opnieuw verder kijken maar moet m’n tv eerst loskoppelen en opnieuw verbinding maken vooraleer ik terug verder kan kijken… Enkele minuten later begint het gewoon opnieuw…
    Heb alles al geprobeerd. Chromecast naar fabrieksinstellingen gereset, Google home app opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft… heel vervelend…
    Zou het kunnen dat m’n toestelletje misschien versleten is?
    Some help please?

    1. Hi Ilse,

      Dat zou inderdaad kunnen. Het netwerk waar zowel de chromecast als de televisie op verbonden is, is wel hetzelfde? Gebruik je misschien dynamische IP-nummers en/of VPN verbindingen?

      Met vriendelijke groet,
      Paul Hauer

  51. Heb sinds 3 dagen problemen met de Chromecast. Ik ben wel verbonden, maar op de TV krijg ik steeds een ‘geen verbinding/No signal’ melding. Heb al van alles geprobeerd (resetten, andere TV, router aan/uit), maar niks werkt.

  52. Ik probeer 1e vesie chromecast te installeren maar ik krijg van de tv geen signaal. Heb een reset gedaan, ook alle stekkers eruit gehad en op beide aanwezige hdmi-ingangen uitgeprobeerd.
    Op de app wordt het apparaat gevonden en krijg ik de code te zien. Maar niet op tv. VPN staat uit en Wifi is op 2.5 meter afstand, 2.4 ghz.

    Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
    Alvast bedankt voor de reactie.

    1. Goedemorgen Bartelo,

      Dat is erg vreemd! Is de firmware van de televisie geüpdatet?

      Met vriendelijke groet,
      Paul Hauer

  53. Ik ben een aantal weken geleden verhuist en heb mijn beide chromecast meegenomen en in mn nieuwe huis terug gezet naar fabrieksinstellingen en geïnstalleerd op de nieuwe tv’s.

    Het probleem is nu dat de beide chromecasts telkens niet zichtbaar zijn en ik elke keer de stekker eruit moet trekken en er weer in moet doen voor ze weer zichtbaar zijn… iemand enig idee waaraan dit kan liggen??

    1. Hi Melissa,

      Je kan even controleren over zowel de Chromecast als de nieuwe tv wel geïnstalleerd is met de laatste firmware. Dit lijkt namelijk op een software probleem.

      Met vriendelijke groet,
      Paul Hauer

  54. Hallo,
    Ziggo ondersteunt helaas nog steeds niet het streamen via de Ziggo Go app naar een LG TV (WebOs). Heel erg triest eigenlijk :-(
    Maar weet iemand of streamen van Ziggo Go app via een Chromecast naar LG TV wel werkt?

    Met vriendelijke groet,
    Willy

  55. Ik kijk altijd al maanden ongestoord Chrome cast aangesloten op AV receiver. Zins vorige week geen beeld meer. Wel geluid. Apparaat gereset kreeg weer beeld op mijn receiver. En geluid, een dag later. Geen beeld meer wel geluid. Als ik hem reset dan zie ik het googlelogo ronddraaien en vervolgens geen beeld meer, als ik hem rechtstreeks in de tv stop. Beeld en geluid stop ik het terug in de receiver. Even een seconde beeld. En weg beeld. Ik heb de chromecast ook al in andere poorten geprobeerd geen resultaat, de rest werkt er wel op. Dvd. Satelliet ontvanger enz. Behalve de chromecast. Fabrieksinstellingen heeft zo af en toe resultaat ,voor korte duur. Ik heb geen 4K dus dat kan het niet zijn, wat altijd feilloos heeft gewerkt kan er toch zomaar niet mee stoppen. Wat kan ik doen. Een nieuwe soms bestellen

    1. Hi Henk,

      Het kan zijn dat door een recente firmware update van de Chromecast een verstoring is opgetreden als deze in een AC receiver wordt gestopt. Is de AC receiver ook geüpdatet met de laatste software?

      Met vriendelijke groet,
      Paul Hauer

      1. Beste Paul
        zolang ik deze receiver heb, is er voordat ik de Chromecast had ,al de nieuwste firmware geüpdatet. er is tot op de dag van vandaag geen nieuwe firmware beschikbaar, je weet hoe dat gaat. een paar jaar ondersteuning, en dan stoppen ze ermee.

        Maar het heeft altijd gewerkt, en nu ineens niet. of is het beter om dan een nieuwer model Chromecast aan te schaffen met meerdere functies. of maakt dat niet uit ?

        groetjes Henk

        1. Hi Henk,

          Daar heb je een goed punt en dat is wel jammer natuurlijk. Je kan het uiteraard proberen, want dan sluit je in ieder geval uit of het aan de Chromecast ligt. Wanneer je een nieuwe Chromecast aanschaft heb je ook vaan een 30 dagen bedenktijd. Dus mocht dat niet de oplossing zijn, kan je de nieuwe Chromecast eventueel retourneren.

          Met vriendelijke groet,
          Paul

          1. Ik heb een gelijkwaardige ervaring met mijn Chromecast en mijn Marantz av receiver. Heeft altijd gewerkt en nu ineens valt audio weg en komt weer terug wat uitermate storend is. Mij is daarbij opgevallen dat op mijn Chromecast een firmareversie staat die volgens de Google site helemaal niet bestaat. Ik ben geen lid van de bèta testomgeving. Schijnbaar kan ik ook niet terug naar de werkende firmware. Het kan toch niet zo zijn dat Google een goedwerkend apparaat door een firmware update ineens onbruikbaar wordt?

          2. Op zich niet, maar het komt wel vaker voor dat een firmware update niet altijd positief uitpakt. Vaak wordt dat dan wel weer opgelost met een snelle update. Je kunt natuurlijk proberen om de Chromecast terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en deze opnieuw updaten.

  56. Ik heb de chromecast V3 geïnstalleerd in mijn camper. Bij de laatste stap, verbinding maken via wifi, krijg ik de melding dat het netwerk niet word ondersteund. Ik heb gewoon wifi op mijn telefoon en laptop. Echter de chromecast word niet verbonden. Hoe kan ik dit oplossen

    1. Hi Ruud,

      Je kan bij de instellingen van de router kijken of 5GHz geactiveerd is. Wanneer de router op 5GHz Wi-Fi zendt kan de Chromecast dit waarschijnlijk niet aan. Als je dat aanpast naar 2.4GHz zou het wel gewoon moeten werken.

      Met vriendelijke groet,
      Paul Hauer

  57. Ik kan mijn Apple iPhone 11S en mijn iPad Pro 9.7 niet verbinden met de Chromecast terwijl ik precies dezelfde instellingen heb genoteerd als mijn man op zijn iPhone 7 en iPad Pro 9.7. Hij krijgt wel contact met Chromecast en kan wel iTV streamen naar de televisie. Ik heb enkel keuze uit AirPlay en andere apparaten, maar de Chromecast staat niet bij de andere apparaten vermeld. Kan iemand mij helpen?

    1. Hi Hannie,

      Werk jij op een nieuwe versie van het iOS-systeem op de smartphone dan jouw man?

      Met vriendelijke groet,
      Paul Hauer

  58. Hallo,
    Sinds ik mijn Chromecast heb aangeschaft is het tot nu toe 1 keer gelukt om wat af te spelen wat ik op mijn mobiel in de Chrome browser open heb staan.
    Telkens als ik “casten naar Chromecast” doe, verbind hij even, kort laadscherm en vervolgens gaat het weer terug naar het “home” scherm. Maakt niet uit wat ik probeer. Updaten, restarten, resetten. Niks helpt. YouTube en Spotify werkt wel. Maar dat waarvoor ik het heb aangeschaft niet.
    Vandaag na de zoveelste keer uit frustratie dat ding kapot gegooid. Aangezien het echt belachelijk is dat het niet doet waarvoor het is bedoeld.

    1. Hi Henk,

      Dat is inderdaad frustrerend! Wel zonde dat het product nu kapot is. Ben je nog van plan om verder te zoeken naar een oplossing? Kunnen wij iets voor je uitzoeken?

  59. In hotels onderweg en op camping in buitenland zegt chromecast dat netwerk niet geschikt is en je waarschijnlijk moet inloggen. Maar waar moet ik dan inloggen, want op telefoon en tablet heb ik dat al gedaan en daar werkt het prima. Heb geen smart tv op de camping, maar gewoon beeldscherm.

  60. Hallo,

    Ik heb in de caravan een mifi router (maakt van 4g een wifi signaal). Chromecast in geïnstalleerd en YouTube en netflix casten ook naar de tv. Disney + en kpn tv casten lukt niet. Er komt dan een laadscherm en na even laden gaat hij gewoon terug naar het startscherm van de chromecast (de wisselende afbeeldingen zeg maar). Er komt geen foutmelding in beeld. Ik heb alles al gereset, app opnieuw geïnstalleerd, chromecast opnieuw geïnstalleerd en ingesteld maar probleem blijft bestaan.

    Groeten Marco

    1. Hi Marco,

      En zowel de Chromecast als het apparaat waarmee je streamt hebben verbinding met hetzelfde netwerk? Daar kan namelijk het probleem zitten.

  61. Ik probeer in een zorghuis [collectieve aansluiting Ziggo] een chromecast met IOS te installeren. Helaas steeds de foutmelding m.b.t. privacy instellingen. Ik kom er niet doorheen, WIFI netwerk hetzelfde, wachtwoorden correct. Misschien met een verlengkabel [Chromecast 3] of zou dat ook geen optie zijn? Ik heb natuurlijk geen toegang tot de aanwezige router om die te resetten. App is laatste versie en TV is 1 jaar oud. Foutmelding is dat er niet met het apparaat gecommuniceerd kan worden. Lokale netwerktoegang moet ingeschakeld worden maar dat is ook het geval….

    1. Hi Arthur,

      Beheer je zelf ook de Wi-Fi omgeving van het zorghuis? Gezien het feit je schreef dat je niet in de router kan denk ik van niet en ik denk dat er een instelling door de netwerkbeheerder is ingesteld dat de verbinding met een extern apparaat, zoals een Chromecast niet geaccepteerd wordt. Je kan dan ook het beste met hem of haar overleggen om dit apparaat aan het netwerk toe te voegen.

      1. Hi Paul,

        Dat zou kunnen, dit is de eerste chromecast daar. Er zijn wel verschillende netwerken en dit netwerk is specifiek voor de bewoners. Ik zal eens kijken naar de software op de TV zelf. Zou een HDMI verlengkabel nog wat uitmaken of maakt dat geen verschil met een recente CC [geen Ultra]?

        1. Hi Arthur,

          Je kunt altijd controleren of het aan de HDMI-kabel ligt door inderdaad even een andere kabel aan te sluiten. Dan weet je het zeker. Toch denk ik eerder dat het iets te maken heeft met een beveiligingsinstelling van het netwerk.

          1. Hi Paul,

            Vandaag toegang gekregen tot een ander netwerk in het zorghuis, probleem opgelost en werkt als een zonnetje. Bedankt voor de hulp, had anders nog een fikse zoektocht en frustratie geworden.

  62. Hi Paul,

    Vandaag toegang gekregen tot een ander netwerk in het zorghuis, probleem opgelost en werkt als een zonnetje. Bedankt voor de hulp, had anders nog een fikse zoektocht en frustratie geworden.

  63. Wie kan mij helpen?
    Ik heb mijn chromecast aangesloten op de HDMI van de tv. Omdat het stopcontact verder weg zit moet ik het bijgeleverde usb stroomkabeltje verlengen. Ik heb hiervoor een usb-verlenger aangeschaft. Hiermee heb ik usb stroomkabeltje verlengd en in de bijgeleverde stroomadapter gedaan. Deze in het stopcontact gedaan en kijken maar……… nee dus! Het werkt alleen als het usb stroomkabeltje rechtstreeks in de voedingsadapter gedaan wordt en daarna in het stopcontact. Op meerdere tv’s uitgeprobeerd, steeds hetzelfde euvel. Dus met een usb-verlenger gaat het niet. Heeft iemand een idee?

  64. Mijn chromecast ultra werkt goed met tablets en telefoons. Alleen de laptops in huis kunnen bij bijv. netflex geen cast icoon krijgen. Ook Youtube niet tenzij ik via het menu van googlechrome het casten forceer, maar ik wil eigenlijk het cast icoon en niet nog meer handelingen. De Ultra gereset, maar geen gedragsverandering. Gewisseld van 2,4 naar 5 Ghz en terug. Kan het zijn dat de laptops(W10) niet kunnen schakelen naar vaste aansluiting en wifi blijven proberen en dan de ultra niet vinden?

    1. Hi Cor,

      Dat is heel goed mogelijk. Je zou er dan voor kunnen kiezen om het Wi-Fi netwerk te laten “vergeten”. Dit doe je onder settings > Internet.

  65. Ik heb een tweede (normale) chromecast gekocht. Maar het lichtje gaat niet branden. Wel als ik de chromecast aansluit met de stekker van mijn oude chromecast. Ik denk dat de nieuwe stekker niet funcioneert. Kan dat?

    1. Hi Pieter,

      Dat kan. In principe heb je zelf al geconstateerd dat de kabel niet goed is. Ik zou contact opnemen met de shop waar je het product hebt gekocht om een vervangend exemplaar te ontvangen.

  66. Ik heb xr chromecast serie 3 helemaal geïnstalleerd maar heb de hele tijd een heel irritante balk met pictogrammen die van onderin naar links in het scherm springt. Wat is dit?!?!

    1. Hi,

      Klinkt als een software probleem. Ik zou de Chromecast in dat geval terugzetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw aansluiten en configureren.

  67. Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe Chromecast aangeschaft. M’n WiFi instellingen apart ingesteld met 2.4 en 5 ghz. De router staat binnen 3 meter. De Chromecast deed het in het begin gewoon goed. Nu verbindt ie met de Home app gewoon goed maar zodra ik wil streamen via Netflix herkent Netflix de Chromecast niet of herkent deze soms wel maar blijft dan hangen in het laad scherm. Na meerdere malen opnieuw te hebben geïnstalleerd en op een andere tv geprobeerd te hebben, word ik er nu wel moedeloos van. Zou het aan de instellingen van de router kunnen liggen of iets anders?

    1. Hoi Ilona,

      En het apparaat waarvan je wilt streamen is verbonden met hetzelfde netwerk als waar de Chromecast mee verbonden is neem ik aan?

  68. Mijn Google Chromecast werkte prima totdat ik even geblokkeerd werd door mijn internetprovider. Die blokkade is er nu weer vanaf. Sedertdien problemen met het casten van NLZIET vanaf mijn mobiele telefoon naar mijn tv. Mijn googlechromecast al een paar gereset, door het stekkertje even te ontkoppelen en na een halve minuut weer terug te plaatsen. De reset vindt plaats, maar zonder het castsymbooltje op mijn mobiele telefoon bij de programma´s op NLZIET. Wat kan ik hier aan doen?

    1. Inmiddels heb ik met de KPN contact gehad. Het bleek in elk geval dat na een blokkade mijn Wifi niet meer herkend word. Hoe kan ik dat verhelpen?

  69. Inmiddels heb ik Google Home geinstalleerd op mijn mobiel. Ook de lampen in huis daarin aangesloten. Ook de Chromecast. Alleen kan ik nog steeds niet opnieuw verbinding maken vanuit bijvoorbeeld NLZIET en NPOSTART. Het wifisymbooltje daarin blijft grijs. Heb ik wel de juiste Chromecastversie en waar vind ik het Chromecast versienummer op het Chromecastapparaat?

    1. 1) Open de Google Home-app Google Home-app.
      2) Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
      3) Tik op Instellingen en dan Apparaatgegevens.
      4) Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: ‘X.XXX.XXXXX’. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: ‘X.XXXXXXXX.X.XXXXXXX’.

  70. G middag mijn chroomcast doet het niet meer goed doordat ik een laptop ging installeren was toen ook mijn google wachtwoord kwijt Nieuw wachtwoord aangevraagd chroomcast kon ik wel weer instaleren maar nu als ik tv wil kijken krijg ik steeds een tv zender icoontje ned1 of rtl 7 op mijn tv Netflix doet het wel Gr gabriel

Laat een antwoord achter aan Henk pasterkamp Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten